ervaring 30 dagen rustig ademhalen

deelnemer18
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 jan 2019, 21:34

ervaring 30 dagen rustig ademhalen

Bericht door deelnemer18 »

Mijn ervaring met het programma is op zich wel positief, dat wil zeggen dat mijn ademhaling in rust geen probleem is. Ademhaling in rust wisselt wel per dag, maar dat lijkt mij ook wel logisch aangezien niet elke dag hetzelfde is. Waar ik nog wel enorm tegen aan loop is mijn ademhaling tijdens inspanning. Ik zit nu een jaar bij een loopgroep, daar ben ik mee begonnen omdat ik bij inspanning achter de adem kom en als ik doorga ik ga hyperventileren. Ik had gehoopt dat ik misschien onder begeleiding beter kon leren om mijn adem onder controle te krijgen. Dat viel dus flink tegen. Ik houd mijn tempo laag, op advies van de trainers om niet achter de adem te komen en dan zou het moeten verbeteren, na een jaar ligt mijn tempo nog steeds laag( loop altijd ver achter de groep) en kan ik nog steeds niet tijdens het lopen praten.
Eén van mijn trainers heeft mij gewezen op sportrusten en zo ben ik ook met deze training begonnen. Maar helaas heb ik dus nog steeds moeite met mijn ademhaling tijdens inspanning. Heb geprobeerd tijdens het lopen mijn uitademhaling te verlengen, maar dit was erg lastig, moest iedere keer een extra hap lucht nemen om het vol te kunnen houden. Ik probeer nu maar tijdens het lopen mijn ademhaling wat los te laten en mij meer te focussen op zo ontspannen mogelijk te lopen en regelmatig even flink uit te blazen met kracht. Dit lijkt tot nu toe nog het meest te helpen maar frustrerend is het wel dat het lopen na een jaar nog steeds zo moeilijk gaat en soms wel lijkt op een gevecht met mijzelf. Maar hoop blijf ik houden, want ooit zal het toch eens goed komen.
Plaats reactie