30 dagen ademen

Plaats reactie
kuif
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2018, 15:44

30 dagen ademen

Bericht door kuif »

Mooie ervaring om me te verdiepen in ademhalen! Verrassend wat het effect van op andere wijze van in en uitademen teweeg kan brengen. Mijn favoriet is de simpele neus in - neus uit - pauze en voor t slapen gaan de 478. Bj het hardlopen heb ik wel moeite om op mijn ademhaling te letten, kennelijk vraagt het lopen de meeste aandacht? Of zijn daar nog tips en trucs voor KOEN? Ademfrequentie bijhouden, ik zou niet weten hoe!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: 30 dagen ademen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Kuif, bij hardlopen voegt het wat toe om je uitademing een fractie te verlengen. Dat kan met wat druk bij je mond. Moet ik er wel bij zeggen: in rust is met ademhaling erg veel winst te halen, bij inspanning is het effect vaak minder groot. Dus als het in rust goed voelt maar bij inspanning niet, dan is er geen man overboord.

Vraagje: vind jij dat er voldoende mails zijn in het programma, of heb je liever dagelijks een mailtje?

Groet,

Koen
kuif
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 okt 2018, 15:44

Re: 30 dagen ademen

Bericht door kuif »

hoi Koen

voor mij werkt een dagelijks mailtje het beste!
ik voelde me nu wel es aan 'mijn lot overgelaten' haha
gewoon doorademen dus.

groet kuif
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: 30 dagen ademen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Gewoon doorademen Kuif. Ik ga de komende twee weken aan de slag met meer mails. Na dertig dagen is het de moeite waard om het opnieuw te doen.

Geluk,
Nicolle
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2019, 21:20

Re: 30 dagen ademen

Bericht door Nicolle »

Ik ben na de webinar vorige week vol goede moed en enthousiasme gestart met het 30 dagen rustig ademen programma. En vandaag op dag 7 sta ik al versteld van het effect. Mijn hartslag in rust kreeg ik soms (schrik niet) niet onder de 90... Ik heb door fibromyalgie last van een hoge spanning in m'n spieren, en die hoge hartslag in rust linkte ik daaraan. Maar ik zie nu mijn rusthartslag al 5 dagen op rij dalen van 90 naar vandaag 72. En tijdens de ademhalingsoefening zelfs 58. Ik voel me daar zo goed bij!! Ik had dit echt totaal niet verwacht. Dit biedt perspectief!
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: 30 dagen ademen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dat zijn mooie berichten Nicolle, geluk!
Rosita
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mar 2019, 12:40

Re: 30 dagen ademen

Bericht door Rosita »

Dit is pas mijn 2e dag maar ik vraag me af of het uitmaakt op welk moment van de dag je de oefening doet? Als ik net wakker ben of voor het slapen of zomaar ergens op de dag?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: 30 dagen ademen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Dag Rosita,

Het is handig als je het dagelijks op hetzelfde moment doet. Mijn voorkeur is de ochtend, maar dat kan ook prima in de avond zijn. Geniet van het programma. Geluk, Koen
RunHedwigRun
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 apr 2019, 17:41

Re: 30 dagen ademen

Bericht door RunHedwigRun »

Hoi,
Ik doe nu 9 dagen mee aan 30 dagen rustig ademhalen. Ik haal volgens de testjes niet te vaak adem en heb een lage hartslag (ongeveer 43 in rust). Nu mijn vraag: ik houd zoals de instructies vragen dagelijks mijn rusthartslag bij, deze is de laatste tijd hoog omdat ik ieder weekend een hardloopwedstrijd loop en ik dan ook diep ga daarnaast train ik best intensief op de baan etc., dus als ik de dag erna mijn ademhalingsoefeningen doe, is mijn hartslag in rust hoger dan voorheen. Wat kan ik nu met deze informatie? Of moet ik de 30 dagen in een wat rustiger periode doen?
Plaats reactie