pauze na uitademing

Plaats reactie
marsja
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2015, 09:07

pauze na uitademing

Bericht door marsja »

Misschien doe ik iets verkeerd, maar het voelt zo onnatuurlijk om te pauzeren na de uitademing. Veel makkelijker hou ik mijn adem vast na de inademing. Is het gewoon oefenen en bewust een tel wachten voor de inademing? Of zou ik te geforceerd uitademen? Uitademing verlengen, ook tijdens sporten, voelt wel heel natuurlijk.
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: pauze na uitademing

Bericht door Linda_Rotterdam »

Misschien niet zo lang mogelijk proberen uit te blazen? Ik weet niet hoe geforceerd je dat nu doet?

Even wachten voor ik weer inadem voelt voor mij heel natuurlijk. Als ik ontspannen ben (net voor het slapen) dan doe ik het vanzelf al. Andersom word ik er ook ontspannen van als ik er een tijdje op let.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: pauze na uitademing

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Marsja,

Tip: probeer eens gewoon te ademen, zoals je altijd doet zonder verlenging of pauze. Na een minuutje of zo pauzeer je even voordat je weer inademt. Heel kort; een seconde of zo. En dan langzaam pauzeer je steeds iets langer.

Op die manier adem je niet langer uit dan je normaal zou doen, want daar gaat het denk ik fout, wat Linda dus ook al zegt.

Blijde groet,

Rob
JacVerbeek
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 jun 2015, 09:43

Re: pauze na uitademing

Bericht door JacVerbeek »

Hallo Koen,
Nav het webinar van dinsdag jl had ik de vraag, hoe het mogelijk was, dat ik bij sommige trainingen een hartslag heb van >145 hs/min met een voor mij mararthontempo, ong 5.20 min/km, terwijl ik normaal in dit tempo tussen 120 en 125 hs/min heb.
Ook heb ik vaker als ik begin met lopen, de 1e 3-4 km een flinke hoge hartslag, >160/min.
Kun jij dat verklaren?
Plaats reactie