door glucosevoorraden heen

Plaats reactie
Lisette Pels
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:26

door glucosevoorraden heen

Bericht door Lisette Pels »

Dag allemaal,

Een tiental jaren geleden kon ik helemaal niets meer, mezelf douchen ging amper. Dit was er 'natuurlijk' niet plotseling, ik vocht al jaren tegen uitputting en klachten. Waar ik zelf dacht 'het zit tussen mijn oren', dacht een therapeut bij een opname daar anders over.
Hij noteerde. 'Kleine denktaak zorgt voor afwijkingen HRV. Dit kost veel energie. Lichaam is helemaal op. Door glucosevoorraden heen? Idem cortisol? Benieuwd naar pO en RQ. Te hoog glucoseverbruik? Te plannen onderzoek middels methode Stans van der Poel.'
Van dit onderzoek is het echter nooit gekomen. Nu tien jaar later blijf ik met hypo's zitten en voel ik me niet veel beter, al lukt het om een half uur te wandelen (maar voel niet aan of dit teveel is).

Hebben jullie wellicht advies; is alsnog een test middels die methode aan te raden, en kan dit ook als je totaal niet belastbaar bent?

Alvast bedankt.
Vr groet Lisette
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: door glucosevoorraden heen

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Lisette,

Een onderzoek bij BioCheck kan zeker inzichten geven waarmee je energie kunt herwinnen: https://biocheck.nl/

Lukt het je wel om te ontspannen, of heb je het gevoel altijd gejaagd te zijn en aan te staan?

Koen
Lisette Pels
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2021, 13:26

Re: door glucosevoorraden heen

Bericht door Lisette Pels »

Hoi Koen,

Dank voor je reactie (die ik nu pas zie)!
Ik ben mijn hele leven al hondsberoerd met allerlei hevig lichamelijke klachten, dus het is moeilijk er nog een verband in te zien. Wel zie ik dat veel klachten ook staan in je lijst bij Temjebrein.
Ik houd het daarom bij het hier en nu:
ik voel me idd altijd aan staan en opgejaagd, en totaal uitgeput dus (dat altijd aan staan en opgejaagd zijn, zien anderen als klachten van PTSS... dus ook dat zou kunnen) Nu denk ik dat mijn lichaam en spieren zich inmiddels ook zijn gaan vormen naar e.e.a. (slechte ingedoken houding, opgetrokken schouders, verkrampte hulpademhalingsspieren, spierzwakte,...) maar ik heb nog een kleine hoop dat dat kan verbeteren als mijn ademhaling verbetert. Juist vanwege alle klachten en amper slapen is bewegen heel vaak geen optie, terwijl ik juist zo graag goed voor mijn gezondheid zorg... heel frustrerend. Ik wandel waar ik kan.

Ik zal kijken naar BioCheck!
Groet Lisette
Plaats reactie