Koude handen

Plaats reactie
Willem Asma

Koude handen

Bericht door Willem Asma » 09 mei 2019, 13:41

Sinds een tijdje ben ik bezig met ademhalingsoefeningen en koud douchen. Wat me opvalt is dat ik sinds een tijdje overdag "last" heb van koude handen. Als ik de verschillende info lees zou dat juist niet moeten.

Ik ben op de volgende manieren actief:
- Ik volg momenteel de cursus - 30 dagen rustig ademen
- ik pas de ademhalingsoefeningen van Wim Hof toe
- ik douche 's morgens ca 2 minuten koud
- sport ongeveer 3 keer in de week, 1x bootkamp, 1x 10 tot 15 km hardlopen en dan nog 1e in de week wat korter loopwerk
- mijn rusthartslag ligt ron de 50 slagen. maximale hartslag ca 170.
- heb een rustige ademhaling.
- zittend beroep.
- ben sinds november ca 8 kg afgevallen door koolhydraatarm te eten

Verder wil ik nog opmerken dat ik mij vaak bewust ben van mijn hartslag. Ik voel het gewoon in m'n hals en borst. Ook nu terwijl ik rustig achter mijn pc zit te werken. Geen idee of dat normaal is.

De vraag is dus, hoe kan het dat ik tegenwoordig koude handen krijg en is het voelen van je hartslag normaal?

Koen - Sportrusten

Re: Koude handen

Bericht door Koen - Sportrusten » 13 mei 2019, 14:05

Dag Willem, excuses voor mijn late reactie. Zijn je handen ook vaak 'wit' als je koud hebt gedoucht?

Willem Asma

Re: Koude handen

Bericht door Willem Asma » 17 mei 2019, 08:41

Ik heb er nu een paar keer op gelet maar ik heb geen witte handen na het douchen. Ik ben verder wat aan het uitzoeken of het met de ademhalingsoefening te maken heeft of met het koud douchen. krijg er niet echt vat op.
Wat me verder opvalt dat m'n handen in de loop van de ochtend koud beginnen te worden. (bij zittende werkzaamheden)

Plaats reactie