Kuitspier verrekt?

Plaats reactie
Danielle Van Reen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2020, 10:49

Kuitspier verrekt?

Bericht door Danielle Van Reen »

Hoi! Misschien heeft er iemand tips? Ik heb zondag een rondje gelopen. Een rustig vogelkijkrondje was het. Na enkele km kwam ik een vriendin tegen en we liepen gezellig samen verder. Alleen zette ik op het moment dat ik weer begon ( stond even stil om naar wat dieren te kijken) te hard af waardoor ik (denk ik) een spier in mijn linkerkuit heb verrekt. Bij thuiskomst leek het me fijn om die spier te verwarmen. Later las ik dat ik beter kon koelen. Dus ook nog gedaan die avond en de volgende ochtend weer met een icepack. Enkele dagen niet hardgelopen. Wel gefietst en verder rustig aan gedaan. Net weer gelopen. Ik zou volgens het schema 5 km gaan maar heb het 1 km ingekort want die spier voelt echt niet ok. Nu steeds meer last met normaal lopen..... Heeft iemand een tip wat nu handig is?? Groetjes, Danielle
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Kuitspier verrekt?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Danielle,

Als je in het dagelijks leven last hebt, loop dan niet. Als je alleen tijdens het lopen last krijgt, doe dan nog even voorzichtig en ga vogels kijken of kort de training in (zoals je dus al doet).

Wat wel helpt zijn wat kuitversterkende oefeningen. Je maakt je spier sterker maar zorgt er ook voor dat ze langer worden en daardoor minder blessuregevoelig:
https://www.sportzorg.nl/oefeningen/ach ... esblessure
Met name de excentrische oefening 1 en 2 zullen je helpen.

En mocht het niet beter worden misschien toch even langs de sportfysio?

Sterkte!

Rob
Danielle Van Reen
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 mei 2020, 10:49

Re: Kuitspier verrekt?

Bericht door Danielle Van Reen »

Hoi Rob, nadat ik eergister met mijn been omhoog heb gezeten ( en heerlijk een boek kon uitlezen), een warm bad heb genomen en een sportmiddeltje erop heb gesmeerd ging het gister al 99 procent beter! Vandaag voor de zekerheid nog maar een extra rustdagje en morgen weer kijken hoe het hardlopen gaat. Denk dat ik ipv d2 heel rustig een rondje ga lopen om te voelen of het echt weg is getrokken. Dank voor je reactie en de oefeningen! Groetjes, Danielle
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Kuitspier verrekt?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Ah, goed te horen!
Succes!
Rob
Plaats reactie