"Pijn" voorkant heup/lies

Plaats reactie
Mereltje
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2020, 20:56

"Pijn" voorkant heup/lies

Bericht door Mereltje »

Hoihoi,
Ik ben weer begonnen met hardlopen en dan praat je nog over week 3 start to run schema. Nou krijg ik last van heup/lies. Nou zit je lies meer aan de binnenkant van je been. Je kan ook zeggen boven kant been/heup.
Ik voel het ook bij wandelen en als ik buk.
Herkent iemand deze "klacht".
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: "Pijn" voorkant heup/lies

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Merel,

Ik vind dit iets te vaag om er iets over te zeggen. Is het denk je het gevolg van het hardlopen?
Dan zou ik in ieder geval niet gaan hardlopen als je in het dagelijkse leven nog last ervan hebt.
Misschien dat deze site je wat kan helpen:
https://www.sportzorg.nl/blessure-adviseur-hardlopen

En anders misschien toch even langs de huisarts of de (sport)fysio.
Sterkte!
Rob
Mereltje
Berichten: 11
Lid geworden op: 30 mar 2020, 20:56

Re: "Pijn" voorkant heup/lies

Bericht door Mereltje »

Hoi Rob,
Dankjewel voor je reactie. Handige site. Ziet er naar uit dat het een overbelasting is van een pees/spier.
Mme Kees
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mar 2020, 00:23

Re: "Pijn" voorkant heup/lies

Bericht door Mme Kees »

Hoi Mereltje,

Hoe is het nu na een paar weken? Heb je ervaring wat het meeste hielp, en wanneer je weer durfde te gaan rennen?

Ik heb een zelfde blessure: ben bezig met het 10k schema (op de treadmill), hetgeen véél minder zwaar was dan ik zelf al deed. Nu week 4, maandag de 5K voluit ging prachtig, woensdag 3k vogeltjes kijken was ook goed, maar 's middags kreeg ik ineens veel pijn in de zone van de bovenaanhechting van de quadriceps als ook een zere plek aan de zijkant. Geen bobbels, maar wel zeer zere plekken.

Gisteren niks gedaan, ging aardig, maar bv benen over elkaar slaan in een stoel is moeilijk qua pijn.
Vanmorgen 20 minuten rustigjes gezwommen, ging prima, maar daarna kreeg ik weer veel meer pijn.

Ik heb al diverse peesaandoeningen achter de rug (achillispees, met operatie; ellegoog, met operatie; en shoulder cuff, met operatie) en ben voorzichtig maar ook zeer annoyed. Ik woon in het buitenland met ondermaats gezondheidszorg systeem en een piekende Corona, dus zelfzorgtips zijn welkom :)
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: "Pijn" voorkant heup/lies

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Mme Kees schreef: 19 jun 2020, 17:10 dus zelfzorgtips zijn welkom
Wat betreft blessurepreventie vind je veel informatie op https://www.sportzorg.nl/
Deze site is gemaakt door fysiotherapeuten.
Als je weet waar jouw problemen liggen dan kun je hier specifiek op trainen met gerichte oefeningen.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie