kniepijn

Plaats reactie
Jose1972
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 dec 2019, 11:42

kniepijn

Bericht door Jose1972 »

Goedemorgen,

Sinds ongeveer een jaar of twee heb ik wel eens wat last van mijn rechterknie. Niet heel erg en daarvoor heb ik er ook nooit last van gehad. Toen ik half januari begon met hardlopen voelde ik af en toe wel wat maar niet heel erg. Afgelopen maandag heb ik 7 km in het bos gelopen en daarna heb ik meer last gekregen. Ik loop normaal op de straat en loop eigenlijk nog maar max 5 km.

Vanmorgen 3 km vogels gekeken maar heb echt nog wel last. Ik weet niet zo goed of ik nu rustiger aan moet doen. Dat wil ik namelijk niet! Ik ben net zo lekker bezig :)

De pijn zit aan de binnenkant van mijn knie. Als er iets op slot zit en het voelt beurs aan.

Heeft iemand tips?

Gr. José
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: kniepijn

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi José,

Knieproblemen zijn vaak techniek problemen.

Je kunt het volgende eens proberen, maar mocht het niet helpen schroom dan niet even langs te gaan bij een fysio of sportarts (voor zover mogelijk, ik geloof dat ze binnenkort weer mogen behandelen ;) )
1) Ga alleen hardlopen als je in het dagelijkse leven geen last hebt, sla anders de training over of ga wandelen
2) Loop met een hoge stapfrequentie, dus snelle stapjes, je regelt je tempo door kleinere of grotere stappen te nemen, maar het aantal stappen per minuut is altijd hoog.
3) Je tenen wijzen recht naar voren, dus niet met de tenen naar buiten wijzen.
4) Vergeet niet ook je armen te gebruiken, deze mogen stevig meebewegen. Je kunt dit overdreven doen, om dit te trainen.

Sterkte!
Rob
Jose1972
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 dec 2019, 11:42

Re: kniepijn

Bericht door Jose1972 »

Bedankt voor je reactie Rob! Ik ga het uitproberen!
Plaats reactie