Lage rugpijn? SI-gewricht

Plaats reactie
ibroek
Berichten: 8
Lid geworden op: 14 feb 2018, 12:07

Lage rugpijn? SI-gewricht

Bericht door ibroek »

Hallo Allemaal,

Ik ben alweer een tijd niet aan het trainen i.v.m. een hardnekkige blessure. Het zal altijd mijn zwakke punt blijven, maar misschien hebben jullie tips voor mij om hier mee om te gaan!? Ik heb namelijk al heel snel dat mijn SI-gewricht vast gaat zitten en de hele dag blijft etteren. Ik ga naar de fysiotherapeut en heb oefeningen die ik netjes doe. Mijn fysiotherapeut is niet heel blij met het feit dat ik weer wil gaan hardlopen. Zelf denk ik dat het weer moet kunnen, als ik deze periode weer gehad heb. Het gaat al elke keer wat beter en ben ik minder stijf.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Groeten, Inge.
Loeske
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2017, 22:35

Re: Lage rugpijn? SI-gewricht

Bericht door Loeske »

Hoi Inge,
bekend probleem. Ik ben er er na 1,5 jaar vanaf en kon het haast niet geloven. Het komt af en toe weer even terug, als ik te hard van stapel loop. Is ontstaan na lange trainingen en een marathon. De sportfysio, chiropractor en neuroloog konden het niet verhelpen. Ik ben er vanaf sinds ik de TRE (tension release excersises) methode en acupunctuur ben gaan doen. Welke van de twee de remedie is, weet ik iet, misschien de combinatie. De acupuncturist richt zich bij mij op een betere doorbloeding. Van lezen en gesprekken met allerlei therapeuten en dergelijke, begrijp ik dat een slechte doorbloeding ‘knopen’ kan veroorzaken in je spieren en tot lage rugpijn kunnen leiden. De TRE methode is interessant. Even zoeken op you tube en je kunt zo thuis aan de slag. Ik ben benieuwd of het bij jou werkt. Ik heb daarna misschien wel 80 kruiwagens zand en aarde gekruid, zonder een centje pijn en ik ben weer langzaamaan aan het hardlopen op barefoot schoenen. Dat is wel weer even opbouwen. Laatst iets te hard gegaan en dan voel ik het wel weer. dan ga ik weer langs de acupuncturist en doe ik de TRE oefeningen. Succes!

Groet, Loes
Plaats reactie