Overbelast? Of hoort t erbij?

Plaats reactie
frankrs6
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:08

Overbelast? Of hoort t erbij?

Bericht door frankrs6 »

Afgelopen zaterdag heb ik 4km D2 gelopen, zondag 6zkm vogeltjes kijken (extra training dacht ik) en maandag 6km D2. Ben net pas 5 weken bezig met hardlopen schat ik zo in. Nu kreeg ik maandag na 3km last van mijn rechtervoet, midden tussen hiel en voorvoet beetje aan de rechterkant. Heb de 6 wel uitgelopen, maar fijn was anders. Alsof de voet stijf was, afrollen was pijnlijk. Ben ik nou een domme l*l die door 3 trainingen in 3 dagen doet de boek heeft overbelast? En wannneer zou ik weer hardlopen? Vandaag overdag nog wel last gehad met wandelen... tips?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Overbelast? Of hoort t erbij?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Frank,

Tja, je wordt beter tijdens je herstel zeggen we dan ;)

Maar ik zal onmiddellijk toegeven dat ik ook wel eens 3 dagen achter elkaar heb getraind... Omdat ik er zin in had en omdat het er in de periode ervoor niet van kwam..

Als je in het dagelijks leven geen last meer hebt dan kun je het weer proberen. Doe dan eerst een training vogels kijken. Gaat dit goed dan kan je de training erna weer wat sneller. Gaat het niet dan gewoon weer een dag rust en opnieuw vogels kijken.

Blijde groet,
Rob
frankrs6
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 feb 2019, 21:08

Re: Overbelast? Of hoort t erbij?

Bericht door frankrs6 »

Dag Rob,

Tx voor je antwoord, heb nog even niet getraind, gaat per dag beter, ik hoop donderdag danwel uiterlijk zaterdag geenlast meer te hebben en vogels te gaan kijken.

nogmaals dank, fijn zo'n forum bij sportrusten!

mvg, Frank
Plaats reactie