Terugkerende shin splint blessure

Plaats reactie
yentl
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 apr 2018, 21:46

Terugkerende shin splint blessure

Bericht door yentl »

Hoi!

Ik heb begrepen dat bij trainen met sportrusten er minder kans is op blessures. Voordat ik ga beginnen aan het trainen van de halve marathon met sportrusten heb ik nog wat vragen.

Afgelopen oktober zou ik de halve marathon rennen maar heb ik in september de training moeten stoppen vanwege een shin splint blessure. Als ik terug kijk naar mijn “hardloopgeschiedenis” heb ik daar wel vaker last van gehad en komt deze telkens weer terug. Ik wil deze oktober nu echt de halve marathon rennen, maar vrees dat ik weer moet stoppen vlak voor de datum. Wat betreft conditie heb ik geen problemen.

De fysio zei mij dat ik geen goede schoenen had, ik gebruik Brooks en zou bepaalde Assics moeten aanschaffen met een op maat gemaakt zooltje. Van oktober t/m december heb ik veel oefeningen gedaan om mijn bil en buikspieren te verbeteren. Deze oefeningen liggen een beetje stil nu ik voor een half jaar in het buitenland verblijf. Hier ben ik begonnen met voetballen, zo’n twee keer per week, en ik ervaar haast altijd een spanning in mijn kuiten - met zo nu en dan kramp. Ik probeer het dan te masseren en stretch oefeningen te doen.

Goed, excuus voor het lange verhaal. Ik wil dit keer trainen volgens het schema van sportrusten. Denkt u ook dat ik nieuwe hardloopschoenen moet aanschaffen? Wat zijn zaken waar ik extra op moet letten? Ik heb nu sinds september niet meer “echt” hard gelopen, wat is een goede methode om dit weer op te bouwen? Hoe krijg ik de spanning uit mijn kuiten?

Ik hoop dat u mij verder kunt helpen. Alvast bedankt voor uw tijd!

Met vriendelijke groeten,
Yentl
jleeuwer
Berichten: 143
Lid geworden op: 30 okt 2017, 09:21

Re: Terugkerende shin splint blessure

Bericht door jleeuwer »

Ik word op dit moment behandeld voor shin splints. De behandeling is pijnlijk, maar er wordt mij beloofd dat ik na 4 behandelingen klaar ben, 90% kans op genezing, en ook dat het niet meer terugkomt. Ik heb nu mijn 3e behandeling gehad, en tot nu toe voelt het erg goed.

Stuur anders even een PB, dan geef ik wat gegevens door. Ik wil even geen reclame zetten op het forum.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Terugkerende shin splint blessure

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

yentl schreef:Denkt u ook dat ik nieuwe hardloopschoenen moet aanschaffen?
Ik zou zeker de adviezen van de fysio ter harte nemen. Ik ken een Sportrusten trainer met hetzelfde probleem en die heeft erg veel baat gehad bij zijn nieuwe schoeisel met op maat gemaakte zolen.

Verder is het altijd zinvol naast de training de oefeningen te blijven doen, ook al is de blessure over en lijkt alles in orde. Het is misschien vervelend en lijkt niet zinvol, probeer het "in je systeem" te brengen, bijvoorbeeld door iedere dag na het opstaan of voor het slapen gaan een oefening te doen.

Als je vragen hebt over je blessure kijk dan op sportzorg.nl, dit is de website van sportartsen. Hier staat veel zinvolle info over blessures en oefeningen die je kunt doen.

Succes met trainen!

Blijde groet,

Rob
Plaats reactie