Verkoudheid

Plaats reactie
Robert Barelds
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jun 2021, 21:43

Verkoudheid

Bericht door Robert Barelds »

Ik heb afgelopen vrijdag mijn laatste snelle D2 loop gedaan. Het ging wat zwaarder dan normaal (hartslag iets hoger dan normaal en tegelijk tempo wat lager dan normaal). Later die dag en het weekend bleek waarom, ik ben erg verkouden geweest. Zondag t/m dinsdag ook veel hoofdpijn (negatieve Coronatest). Een kort rondje wandelen was al een inspanning...

Sinds woensdag gaat het weer beter, maar ik heb nog wat hele lichte klachten. Ik had eigenlijk vrijdag besloten om definitief in te schrijven voor de marathon van Leiden (10 oktober), maar dat zie ik nu niet als realistisch. Daarom is het nieuwe doel Amsterdam (17 oktober).

Nu wil ik morgen mijn trainingen weer oppakken. Er staat een snelle D2 loop gepland, maar wat is verstandig om te doen? Ik kan nog 6 trainingen inplannen voor de taperweek.
Zal ik morgen opstarten met een vlotte 12km, een rustigere 14km, vogels kijken, of iets anders? Ik wil de laatste 6 trainingen nog zo goed mogelijk benutten, maar niet te gek doen. (Uiteraard pas ik mijn tempo aan als het halverwege niet gaat ;) ) Ik hoor graag jullie suggesties.
stigmos
Berichten: 168
Lid geworden op: 28 dec 2019, 16:33

Re: Verkoudheid

Bericht door stigmos »

Hoi, ik zou starten met vogels kijken, rust nemen en dan verder kijken.

Groetjes en suc6, Saskia
Hartelijke groet, Saskia


You'll Never RUN Alone
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Verkoudheid

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Robert,

Bij verkoudheid mag je gewoon trainen. Behalve als je koorts hebt, want dan is er wat anders aan de hand. Als je koorts hebt dan is het zaak om nog enige dagen rust te pakken.

Is het alleen een verkoudheid zonder koorts, en je hebt geen last van spierpijn of andere ongemakken dan kun je dus gewoon trainen, je mag wel iets rustiger trainen, maar dat doe je eigenlijk al automatisch als je op hartslag traint.

Meer info:
https://www.sportzorg.nl/bewegen/sport- ... erkoudheid

Blijde groet,
Rob
Robert Barelds
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 jun 2021, 21:43

Re: Verkoudheid

Bericht door Robert Barelds »

Hallo Rob, Saskia,

Bedankt voor de adviezen. Vanmorgen 8km gelopen op marathonhartslag. Tempo lag inderdaad lager dan normaal, hopelijk pakt het tempo de komende trainingen weer wat op. Nu afwachten hoe het herstel gaat, zondag 14km als het goed gaat.

groeten Robert
Plaats reactie