Extra fietsen bij het schema

Plaats reactie
Ray_75
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 nov 2018, 20:42

Extra fietsen bij het schema

Bericht door Ray_75 »

Goedemiddag,

Ik volg nu voor de derde keer het schema naar de marathon van Rotterdam(hoop dat hij nu wel door gaat)

Ik doe netjes mijn 4 loop trainingen, naast lopen fiets ik ook regelmatig. Ik ga 3 keer in de week +/- 20 km met de race fiets naar mijn werk.
S'ochtends normaal tempo, terug meestal interval.

Ik ga nu de laatste 6 weken in, is het dan verstandig, om op de fiets ook mijn marathon hartslag aan te houden?

ik ga voor de 3:45 op de marathon, nu zat ik te denken om een keer deze tijd op de fiets te doen, op marathon hartslag, is dit slim? of heft dit geen meer waarde?

Ik heb in het verleden al 3 x de marathon gelopen met een traditionel schema. dus ik weet wat het is om 4 uur te sporten.

alvast bedankt voor de feedbackk

met sportieve groet,
Raymond
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Extra fietsen bij het schema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Raymond,

Allereerst is het prima om lopen en fietsen te combineren. En als je zin hebt om een marathon op de fiets te doen dan zou ik dit zeker doen!

Wel is het zo dat je omslagpunt op de fiets lager is dan je omslagpunt op de fiets, dus als je fiets op marathonhartslag dan fiets je dus eigenlijk naar verhouding met een grotere inspanning dan als je zou hardlopen. Ik zie dus een fietstraining wel zitten maar ik zie niet zozeer een reden waarom dit op marathonhartslag zou moeten ;)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie