Vakantieschema

Plaats reactie
Ana Henriques
Berichten: 7
Lid geworden op: 25 mei 2021, 21:20

Vakantieschema

Bericht door Ana Henriques »

Hallo! Ik ga de komende 3 weken op vakantie, waarvan ik er 2 het schema redelijk goed kan volgen (eerste en laatste week). 1 week is lastig: ik zou dagelijks wel aan de 5-6km kunnen komen bv, maar om de dag en langer is wat lastiger ivm hitte en vakantieplannen. Wat is wijsheid?

De vakantie is trouwens in zeer warm en zonnig weer. Kan ik dan ook een hogere hartslag verwachten? waar moet ik rekening mee houden? Vandaag ben ik heel blij, voor het eerst op mijn marathon snelheid en lage hartslag 12km gelopen :)

Dank je!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Vakantieschema

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Ana,
Ana Henriques schreef: 20 aug 2021, 10:36 Wat is wijsheid?
Lekker vakantie vieren, het is niet erg dat je een paar trainingen overslaat door vakantie. Als je het schema daarna gewoon weer oppakt is er weinig aan de hand.
Ana Henriques schreef: 20 aug 2021, 10:36 Kan ik dan ook een hogere hartslag verwachten? waar moet ik rekening mee houden?
Je kan inderdaad een hogere hartslag verwachten. Het resultaat is dus dat je wat langzamer zal trainen dan onder normale omstandigheden. Dit is geen probleem, de training zal nog steeds effectief zijn. Probeer anders 's ochtends vroeg of in de avond te trainen. En zorg dat je water bij je hebt als het acht warm dreigt te worden.

Fijn te horen dat de trainingen goed gaan!

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie