Schema

Plaats reactie
Francisca
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2015, 22:01

Schema

Bericht door Francisca »

Hallo,

Ik zie verschil in het schema van het boek en het schema uit het pakket ? Klopt dit ?

Verder heb ik al eerder halve marathons gelopen maar 4x per week lopen valt mij zwaar. Is dit noodzakelijk ? mag 3x per week ook ?

Ook ga ik nog een weekje wintersporten, hoe ga ik daar mee om ?

Mvg

Francisca
Gebruikersavatar
peterde
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 dec 2014, 13:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Schema

Bericht door peterde »

Hallo Francisca,

Wanneer ben jij gaan trainen? en waarom vind jij de 4 x in de week trainen zwaar vallen?

Ik ben zelf volgens het schema van het boek bezig en trainde hier voor 2-3 per week en nu dus 4 x. Ik ben op 2 december begonnen voor de marathon van Rotterdam en ik moet zeggen dat het mij prima bevalt. Met de kortste training ben ik tot nu toe minder dan 30 minuten kwijt en die past eigenlijk altijd wel ergens tussen en de langste trainingen zijn beperkt tot een uur. Tot nu toe. Per saldo ben ik veel minder tijd per week kwijt aan trainen dan toen ik op de ouderwetse methode trainde was ik in het weekend mijn halve zondag kwijt met duurlopen van 2-3 uur....

Het is inderdaad zo dat het 100 dagen schema uit het pakket net iets anders is opgebouwd, maar wel gebaseerd is op hetzelfde principe, maar omdat het het korter is dan het boek iets sneller op bouwt. Misschien kan Koen zelf hier eens vertellen waarom hij van het 19 weken (137 dagen) schema naar het 100 dagen schema.
Peter de Leng
Ik marathonloper
http://peterdeleng.wordpress.com
Francisca
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jan 2015, 22:01

Re: Schema

Bericht door Francisca »

ik ben 1 januari begonnen met schema van 100 dagen tot aan de marathon van rotterdam. De eerste week verliep prima omdat ik vrij was, maar daarna begint het gewone leven weer, met werk, kinderen, sociale leven etc. en nu merk ik direct al dat het heel lastig is om 4x te lopen. Ik weet wel, je zou genoeg tijd moeten hebben maar het komt er gewoon niet altijd van. 3x per week past prima en 4x per week is net 1x te veel. Misschien komt het doordat ik een ochtendloper ben en liever niet 's avonds loop omdat ik dan veel te onrustig naar bed ga. Maar ja, daar heb je weer ademhalingsoefeningen voor :D
Plaats reactie