Maximale hartslag

Plaats reactie
Guidootje
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 dec 2020, 20:18

Maximale hartslag

Bericht door Guidootje »

Hoi Rob en de andere lezers, ik heb een vraag over de maximale hartslag. Ik loop al 35 jaar hard, maar heb nooit eerder op hartslag gelopen. Het webinar van Koen heeft me op andere gedachten gebracht ;) Inmiddels heb ik een hartslagmeter gekocht. Mijn omslagpunt heb ik afgelopen week ook bepaald (voor de zekerheid doe ik volgende week nog een keertje de test), zodat ik straks de hartslagzones in m'n Garmin forerunner 235 kan invoeren. Nu heb ik alvast een beetje gekeken welke gegevens ik in m'n horloge moet invoeren. Er wordt oa gevraagd om de maximale hartslag in te voeren. Is dit dan de maximale hartslag die ik met de test heb gehaald of mijn absolute maximale hartslag (geen idee hoeveel die is trouwens). Weet iemand dit...?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Maximale hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,

Ik denk dat Garmin de absolute maximale hartslag bedoeld. Dit is dus niet de maximale hartslag uit de veldtest. De veldtest levert niet je maximale hartslag, in de test is dit gewoon de hoogste hartslag uit de test... En aan de hand van deze hartslag wordt je omslagpunt bepaald.

Bij Sportrusten gaan we uit van je omslagpunt en met behulp van dit omslagpunt en eventueel je 10km tijd worden je hartslagzones bepaald waarop je gaat trainen. Deze zones kun je dan invoeren in je Garmin.

Blijde groet,
Rob
Guidootje
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 dec 2020, 20:18

Re: Maximale hartslag

Bericht door Guidootje »

Top, bedankt Rob voor de snelle reactie!
Plaats reactie