10km voluit gegevens aanpassen?

Plaats reactie
MaudyUit
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2018, 15:21

10km voluit gegevens aanpassen?

Bericht door MaudyUit »

Hai

Liep vandaag eerste 10k voluit, zag er beetje tegenop en had ook niet het idee dat het me zou lukken in mijn eentje in de polder.
Laatste keer 10k voluit en PR afgelopen zomer was in een evenement met iemand die voor me uit rende dan gaat het altijd wat beter dan in je eentj.
Hoe dan ook ik heb het geprobeerd en het is gelukt, gewoon voor t eerst van mijn leven onder 50minuten gelopen. Net aan hoor 49:43min.!
Maar nu dus gegevens aanpassen, de tijd pas ik aan naar 50minuten.
Alleen gemiddelde hartslag bij dit rondje (163bpm) onder mijn eerder vastgestelde (en gemiddelde tijdens laatste heel snelle afgelopen zomer 169 bpm.
Wat betekent dit? Heb ik toch niet snel genoeg gelopen? Of moet ik naast tijd ook omslagpunt aanpassen?
Dat laatste had ik geprobeerd maar dan moet ik komende trainingen met een veel lagere hartslag gaan trainen. En dat is al vaak een struggle om langzaam genoeg te lopen.
Bij voorbaat dank voor jullie reacties! Tips!
Groetjes Maudy
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 10km voluit gegevens aanpassen?

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Maudy,

Je past alleen je omslagpunt aan als je sterke aanwijzingen hebt dat deze niet klopt. Dus ik zou deze niet aanpassen omdat je één keer een wat lagere hartslag loopt... Zeker als je al het gevoel hebt dat de trainingen aan de langzame kant zijn...
Dus gewoon op 169 laten staan.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie