joehoe, mijn derde marathon overleefd!

Plaats reactie
Nele
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2018, 04:48

joehoe, mijn derde marathon overleefd!

Bericht door Nele »

Ik heb afgelopen zondag mijn derde marathon met succes uitgelopen en een PR gescoord! Ben heel blij. :)

Mijn eerste marathon liep ik in mei 2018, mijn tweede in september 2019.
Ik was ingeschreven voor de marathon van Sydney, maar die werd afgelast. Dan vond ik toevallig een loopevenement in Murray Bridge en dat was kleiner en dat ging nog wel door. Ik had er wel wat schrik voor want ik ben een heel trage loper. Ik heb dus liever een groot evenement, dan ben ik niet de enige die in de staart hangt. :D Ik dacht dat ik nu heel erg eenzaam zou zijn. :D

Ik had graag een tijd gehad binnen de 5 uur en volgens mijn 10-kilometer-tijd moest dat binnen de mogelijkheden liggen. Ook mijn tempo tijdens de trainingen op marathonhartslag klopte helemaal.

Maar dan... dan is de dag van de marathon daar en voorspellen ze 27 graden. :shock: En de marathon vertrok pas om 7u45 dus dat werd lopen in de hitte!!

Aanvankelijk lukte het nog redelijk. Mijn hartslag was een tikkeltje te hoog, maar het tempo klopte nog net. Ik vond het wel heel vervelend om de laatste loper te zijn, maar ik probeerde me niet gek te laten maken en gewoon 'mijn' race te lopen.
Rond 23km zakte mijn tempo echter weg en het werd veel te heet en ik had dorst. Ik durfde niet goed te drinken want er waren geen toiletten onderweg, dus dan moest ik in de bosjes gaan. :lol:

Uiteindelijk besloot ik toch maar meer water binnen te gieten bij de drankposten en me niet meer druk te maken over mijn tempo. Vanaf kilometer 30 vond ik dat ik het wel kon riskeren mijn hartslag te laten stijgen. Normaal train ik rond 165, ik zat nu al lang rond 170 en vanaf toen liet ik het oplopen tot 175. In ieder geval kwam toen mijn tempo een beetje hoger en dat vond ik zelf fijner.
Vanaf km 35 begon ik mensen in te halen, joehoe! Haha, toch stoer om van die jonge gespierde kerels te zien wandelen (strompelen) en ze dan zelf rustig voorbij te joggen.

Ik kon er nog een klein sprintje uitpersen voor het einde. Eindtijd: 4u56!! Waaw, supertrots dat ik het toch nog binnen de 5 uur heb gehaald!

Ik heb geen pijntjes gehad tijdens het lopen, een beetje mijn rechter hamstring, maar verder niks. The day after... ik was zo goed dat ik zonder problemen de trap af kon EN ik kon zelfs squats doen! Onvoorstelbaar. Ik ben trots op mijn spiertjes, haha.
Ik had eigenlijk nog het meeste last van mijn handen, die waren verbrand omdat ik ze met mijn stomme kop was vergeten in te smeren. :lol:


Dankjewel aan het sportrustenteam! Het blijft een fijn schema!
Het heeft al drie keer voor mij gewerkt. Ik doe graag duurlopen, maar omdat ik zo traag ben, duurt het erg lang en ik heb daar allemaal geen tijd voor. Dus ik ben heel blij dat ik als gewone amateurloper toch marathons kan doen.
Ik promoot het schema aan al wie het horen wil. :lol:
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: joehoe, mijn derde marathon overleefd!

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Mooi gedaan! Super dat het gelukt is en dat met die hitte!

Hulde! :D :D

Blijde groet,
Rob
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Re: joehoe, mijn derde marathon overleefd!

Bericht door Chantal1979 »

Wauw wat goed en fijn!

Gefeliciteerd met deze prestatie en een pr op je marathon!

Super goed!
Groetjes chantal
Plaats reactie