afgesloten 3x100dagen sportrusten

Plaats reactie
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Chantal1979 »

hoi allemaal!

gister liep ik dan eindelijk mijn aller-eerste marathon!! 42,195KM

wauw 300 dagen sportrusten gingen daaraan vooraf.
:100 dagen voor april 2020 Rotterdam-----Tussendoor 100dagen halve marathon-----hopelijk oktober Rotterdam!
net gestart 100 dagen Rotterdam 25 oktober ook geannuleerd, tijdens een run bedacht ik ("FUCK Corona") ik loop mijn eigen marathon, en die was dus gister!

ik voelde me goed , fit aan de de start. Vriendin ging op de fiets mee, box muziek mee,
En iedereen die het onderweg wilde horen (en wie niet ook,) riepen we toe ik loop vandaag de marathon!!!
Binnen 1 km zat mijn hartslag iets te hoog. Oke relax dacht ik. (marathon hartslag 142 zat snel op 150)
Ik hield mijn hartslag hoog maar onder controle voelde me goed liep door.
Eten en drinken volgens schema en we gingen lekker door ondertussen verassingen van vrienden en familie onderweg,
Een glimlach voor mij prachtig toch,ik wil en doe dit, en hun komen gewoon hier kijken! hoelief....
21.1km 1;47;55 ik kon het niet geloven....
Maar het was echt zo ik had stiekem wel al wat trainingen aan elkaar geplakt en relax wel al wat afstanden 21.1 gelopen.
Dus vanaf nu ging het echt gebeuren.
Oke door tot 30 km en die duurde toen best lang voor mijn gevoel maar ook die kwamen. (hartslag 160)
Kreeg het zwaarder en ging minder kletsen want ik bedacht me dat mijn hartslag steeds hoger ging en op ademhaling moest gaan letten.
Zwaar was het zeker maar geen man met de hamer.
Water drinken zakjes voeding .
Vrienden en zelfs mijn dochter van 9 die 500m met me meeliep wind tegen in de polder ik kon en wilde niet praten kon enkel zwaaien en duimen geven aan ieder die me kwam aanmoedigen.
Oke wind weer iets mee de laatste twee 'grote' stukken . kwa tijd wist ik het niet meer en zei tegen mijn vriendin een droom onder de 4 uur zou het lukken?ze zei: makkelijk!!
(sportrusten voorspelde 4;02 over mijn snelste 10 km tijd in het boek de hardlooprevolutie)

Dacht FUCK echt, wauw. ging door kwam weer mijn ouders vriendinnen vriend en kinderen tegen: NOG EEN KLEIN STUKJE!!! HELD riepen ze.... 300m voor thuis haalde ik de marathon afstand,maar riep door tot thuis ik kwam de hoek zag een lint rood wit vrienden familie en wie er ook maar wilde bij zijn.... WAUW ik kon iets versneller en riep!! YES iedereen applaus slinger confetti toeters zelfs een medaille, wauw!! applaus ik dacht te huilen maar ging over de streep met een dikke glimlach!! WAUW!! HOEDAN??

3;54;51 op mijn eigen marathon! (laatste km harslag 172 mijn omslagpunt)

onwijs GAAF!!! al 5 jaar staat dit op mijn lijstje. WAUW gewoon gedaan op geheel eigen kracht! sportrusten dank je wel!

en dan nu ....

de dag erna of al de avond je snapt, eerst water ,sporthersteldrank, brood en bier chips aan de finish.
en toen kon ik niet meer lopen. iedereen vertrok ik sleepte mezelf met bloemen naar binnen.
AUWWW toen kwam de pijn GEEFT NIKS riep ik tegen kids ik lach nog steeds, nog een fles wijn en pizza met mijn vriend op...toen naar bad en bed .
ik kon van de pijn in mijn benen en liezen slecht slapen, en vanmorgen mijn bed moeilijk uit. (zullen we het niet over het zitten op de wc hebben :lol: )
Na de wandeling door huis ging het iets beter, ik heb een klein stukje gefietst vandaag , iets meer gegeten en zeker nog wijn gedronken! oeps....

nee serieus sportrusten en iedereen die dit leest: hebben jullie tips voor hestel ik merk van stil zitten word ik niet blij wandelen fietsen wat is het advies en wanneer kan ik weer een rustig loopje doen!? zeker niet nu want ik kan niet eens mijn schoenen aandoen..

ik geniet vandaag nog na, vanaf morgen(maandag) herstel!! dinsdag gelukkig pas weer werken ;)

lieve groetjes een blije chantal #sportrustenheld ;)
LindaS
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2019, 10:44

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door LindaS »

Wat super leuk om te lezen! En motiveert mij voor volgend weekend. Ook ik zou in Rotterdam voor de 1e keer een marathon lopen. Een blessure eind januari kwam er tussen en tja Corona zorgde ervoor dat niemand kon lopen. Ons alternatief werd de Berenloop op Terschelling voor als Rotterdam ook in oktober niet doorging (was te verwachten bij zo'n groot evenement). Komend weekend dus ook geen Berenloop, maar net als jij mijn 1e marathon at home. Tot nu toe nooit verder gelopen dan 24 km. een paar jaar terug. Afgelopen jaar trouw het schema gevolgd, een paar keer een halve en dan komende zaterdag kijken hoe ver ik kom. Ik hoop net zon mooi verslag als jou te kunnen schrijven. Geniet jij nog lekker na :D
Lekker lopen
Berichten: 20
Lid geworden op: 26 mei 2019, 20:33

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Lekker lopen »

Wauw, wat super goed van je Chantal!!! Wat een mooi en herkenbaar verhaal. Dat gevoel van blij en trots zijn op jezelf dat je het toch maar hebt gedaan! En ..... ook nog in zo'n snelle tijd! Top hoor.
Een tip: ik ben gaan zwemmen om van de spierpijn af te komen. Werkte bij mij goed.

Succes en op naar waarschijnlijk de 2e marathon ;)

Sportieve groet,
Gerrie
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Chantal1979 »

LindaS schreef: 25 okt 2020, 20:33 Wat super leuk om te lezen! En motiveert mij voor volgend weekend. Ook ik zou in Rotterdam voor de 1e keer een marathon lopen. Een blessure eind januari kwam er tussen en tja Corona zorgde ervoor dat niemand kon lopen. Ons alternatief werd de Berenloop op Terschelling voor als Rotterdam ook in oktober niet doorging (was te verwachten bij zo'n groot evenement). Komend weekend dus ook geen Berenloop, maar net als jij mijn 1e marathon at home. Tot nu toe nooit verder gelopen dan 24 km. een paar jaar terug. Afgelopen jaar trouw het schema gevolgd, een paar keer een halve en dan komende zaterdag kijken hoe ver ik kom. Ik hoop net zon mooi verslag als jou te kunnen schrijven. Geniet jij nog lekker na :D
Hoi LindaS

Wat leuk zeg dat je ook je eigen at Home marathon gaat lopen! Super stoer vond ingetrokken iedereen haakt maar af maar je eigen marathon wauw die kan ook heel leuk zijn!!
Ik ben daarom ook heel benieuwd hoe het je afgaat! Laat je het weten?!

Heel veel succes!! En hopelijk ook met die glimlach over de streep! Of ja zorg dat ze thuis een lintje ophangen kan je erdoor heen rennen! Te leuk! 🤣😉

Groetjes chantal
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Chantal1979 »

Lekker lopen schreef: 26 okt 2020, 08:03 Wauw, wat super goed van je Chantal!!! Wat een mooi en herkenbaar verhaal. Dat gevoel van blij en trots zijn op jezelf dat je het toch maar hebt gedaan! En ..... ook nog in zo'n snelle tijd! Top hoor.
Een tip: ik ben gaan zwemmen om van de spierpijn af te komen. Werkte bij mij goed.

Succes en op naar waarschijnlijk de 2e marathon ;)

Sportieve groet,
Gerrie


Hoi gerrie,
Dank je wel. Zwembad was helaas al voor de hele week volgeboekt. Dus met wandelen en wat fietsen ben ik ook van de spierpijn afgekomen... O want die had ik echt 2 3 dagen... maar dat was ook t nageniet moment 😉

Ik riep vooraf 1x een marathon dus tja. maar. .. een medaille in Rotterdam zou ik dan nog wel willen ophalen dus hopelijk krijgen we volgend jaar daar nog een kans... startbewijs tenslotte al betaald😄
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Super! Gefeliciteerd met deze mooie prestatie! Hulde! :D :D

Wat betreft je herstel: dat voel je prima zelf aan. Blijven bewegen is wel het advies, dus wandelen of een kort fietstochtje zal zeker helpen.
De meeste lopers kunnen na een weekje wel weer "vogels kijken", maar het is uiteraard ook prima als je nog een weekje langer rustig aan doet.

Blijde groet,
Rob
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Chantal1979 »

dank je rob!!
Nele
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2018, 04:48

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Nele »

Waw, Chantal, zo knap om het solo te doen!!! :shock:
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Chantal1979 »

Nele schreef: 30 okt 2020, 11:32 Waw, Chantal, zo knap om het solo te doen!!! :shock:
Dankje wel!!!
Rai
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 sep 2019, 12:40

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Rai »

Wow Chantal, wat een gaaf verslag! En super dat je zo'n mooie tijd hebt neergezet! Veel van wat je schrijft, klinkt me zo bekend in de oren. Je hebt het gewoon gedaan: Je eigen marathon gelopen... Dank je wel voor al je steun op de site. Ik heb ook mijn marathon op 25 oktober gelopen en zal snel mijn verslag hier uploaden. Succes met het herstel. Ik had na 2,5 dag al geen spierpijn meer. :)
Collect moments, not things...
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Re: afgesloten 3x100dagen sportrusten

Bericht door Chantal1979 »

Rai schreef: 01 nov 2020, 02:44 Wow Chantal, wat een gaaf verslag! En super dat je zo'n mooie tijd hebt neergezet! Veel van wat je schrijft, klinkt me zo bekend in de oren. Je hebt het gewoon gedaan: Je eigen marathon gelopen... Dank je wel voor al je steun op de site. Ik heb ook mijn marathon op 25 oktober gelopen en zal snel mijn verslag hier uploaden. Succes met het herstel. Ik had na 2,5 dag al geen spierpijn meer. :)
Dank je Rai, Ik heb ook twee dagen echt spierpijn gehad, helaas kwam iets later in die week pijn aan mijn voet maar dat is ook weer over.
en heb mijn rondje hardlopen er deze week al weer twee keer opzitten, vond het ook heerlijk om weer een rondje te kunnen en mogen hardlopen.

Ben benieuwd naar jou verhaal hoe je het ervaren hebt.
Plaats reactie