Voluit in IF

Plaats reactie
Nirac
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2020, 09:19

Voluit in IF

Bericht door Nirac »

Hallo,

Is er een tip voor een voluit training tijdens mijn fasting window? 10 kilometer rond het omslagpunt is eigenlijk niet te doen op nuchtere maag (ademnood, benen geen power, misselijkheid, duizeligheid...). Zou intervallen beter gaan? Of de avond vantevoren extra veel eten? Of betekent voluit gewoon zo goed mogelijk je best doen, ook als dat wat langzamer is dan 10 kilometer op koolhydraten?

Dank!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Voluit in IF

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi,
Nirac schreef: 14 sep 2020, 07:02 10 kilometer rond het omslagpunt is eigenlijk niet te doen op nuchtere maag
Dat is een kwestie van wennen. Begin eerst met rustige trainingen op een nuchtere maag en als dit goed gaat kun je ook intensievere of langere trainingen gaan doen op de nuchtere maag. Je zult zien dat het op een gegeven moment wel lukt op een 10k voluit ook nuchter te doen...

Maar het staat je uiteraard vrij zelf te experimenteren hiermee. Dus probeer eens een interval en kijk hoe dit bevalt. Een variant die ik zelf leuk vind om te doen is eerst een 5k voluit en hierna nog een interval achteraan te doen (om op het gevraagde aantal km-ers te komen) en dat bevalt mij prima. En ik loop deze 5k maar een minuutje langzamer dan wedstrijdtempo.

Blijde groet,
Rob
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Re: Voluit in IF

Bericht door Chantal1979 »

Ik heb in die maand een pr gelopen bij snelle 10 nuchter of ja avond 18:00 gegeten om 9uur gaan lopen...

O wat was ik blij en trots daarna pas om half 1 gegeten!


Dus het kan, maar weet niet of ik het nog eens doe😂

Al ik die 10km altijd een dingetje vind. Helemaal op daarna, maar ook als ik wel eet vooraf...

Is het jou inmiddels ook gelukt @nirac ?
Plaats reactie