Vogels kijken verdelen over 3 andere trainingen?

Plaats reactie
rfathene
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2019, 23:52

Vogels kijken verdelen over 3 andere trainingen?

Bericht door rfathene »

Hallo Rob ( en iedereen eigenlijk),

Ik werk nooit op woensdag en loop het liefste overdag. Ik loop dus altijd 3x per week op woensdag, zaterdag en zondag. Daarop wil ik de “niet vogels kijk-trainingen” doen.

Als ik toch 1 avond vogels kijken zou doen, kom ik altijd uit op 2x 2 dagen op rij trainen, omdat een week nu eenmaal maar 7 dagen heeft.

Is het bezwaarlijk de vogels kijken training niet te doen, maar deze 5 tot 6 km te verdelen over de 3 andere trainingen? Of tast ik dan het principe van het 14 km schema te veel aan en mis ik de voordelen van het vogels kijken? Volgens Koen de Jong ga je immers juist door het vogels kijken sneller lopen. Wat te doen?
Astrid81
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 dec 2019, 14:01

Re: Vogels kijken verdelen over 3 andere trainingen?

Bericht door Astrid81 »

Hallo Ron,

Volgens mij is het helemaal niet bezwaarlijk als je die vogels kijken niet doet!
Die mag je ook vervangen door andere sport, maar voldoende rust is nog altijd belangrijker dan 'teveel trainen' . En met jou werkschema lijkt me dan het skippen van die training beter, anders gaat het misschien ten koste van je andere training(en).

Het allerbelangsrijkste zijn de 2 trainingen op marathon hartslag!

Groetjes, Astrid
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Vogels kijken verdelen over 3 andere trainingen?

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha Ron,

Als je structureel 3 x per week loopt en de 'vogels kijken' laat zitten, dan kun je gewoon de marathon uitlopen. Vermoedelijk wordt je wel sneller als je een vierde training erbij plakt - de vogels kijken. Je hoeft de kilometers niet bij een andere training te plakken, dan schiet het zijn doel voorbij.

Geniet je trainingen!

Koen
rfathene
Berichten: 27
Lid geworden op: 09 sep 2019, 23:52

Re: Vogels kijken verdelen over 3 andere trainingen?

Bericht door rfathene »

Dank je wel, Astrid en Koen.
En Koen, als Feyenoord op dinsdag niet speelt, zal ik proberen toch vogels te kijken :D
Plaats reactie