Marathon Leiden

Plaats reactie
Sappie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2018, 16:09

Marathon Leiden

Bericht door Sappie »

Beste hardloopcollega's, dit jaar ga ik voor de 3e keer naar de marathon in Leiden.
Dit keer besloten om de 100 dagen marathonrevolutie te gaan volgen, ik zit nu in week 5 en het gaat ok.
Moet wel erg wennen want ik ben ook gewend op te bouwen naar 30km trainingen maar dit bleek voor mij te belastend.
Ik woon en loop 4 keer p.w. in Apeldoorn. Ik hoop en verwacht 4h15-4h30. 10km voluit in 53 minuten afgelopen zondag.
Mijn marathonhartslag ligt rond 140, ca. 6 min/km.

Is er iemand anders in de buurt die zich ook voor Leiden voorbereidt? Soms samen lopen zou leuk zijn.

Sportieve groet Patrick :)
Juut
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:10

Re: Marathon Leiden

Bericht door Juut »

Hoi

Ik ga ook de marathon van Leiden lopen met het Sportrusten schema. Het wordt mijn eerste marathon :). Ik woon niet in de buurt Amstelveen), maar ben zo verheugd van een mede-Leiden loper te horen, dat ik even moest reageren!

Succes met je training!
PaulaMaria
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 feb 2016, 10:56

Re: Marathon Leiden

Bericht door PaulaMaria »

En ik train in adamse bos, maar nu voor halve van Leiden. In het najaar mijn eerste hele!
EllenvD
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 nov 2016, 21:26

Re: Marathon Leiden

Bericht door EllenvD »

Leuk, Leiden Marathon-makkers. Ik ben ook aan het trainen voor Leiden, mijn eerste marathon. Het lijkt alsof iedereen voor Rotterdam aan het trainen is, dus leuk om te lezen dat er ook Leiden gangers zijn. Ik woon niet in Apeldoorn, noch in Amsterdam, dus samen trainen kan alleen virtueel. Maar ervaringen uitwisselen is wel fijn. Ik heb vorig jaar met sportrusten mn eerste hm gelopen. Ik ben nu al een aantal maanden aan het trainen en sinds 17 feb weer met een sportrusten-schema als guideline. Het trainen gaat dit keer met horten en stoten (gevallen toen het glad was, behoorlijk griep gehad en nu weer gevallen omdat ik moe was.....) Heb inmiddels geleerd om elke keer gewoon de draad op te pakken en verder te gaan.
Juut
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:10

Re: Marathon Leiden

Bericht door Juut »

Leuk!
Bas loopt
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2018, 13:19

Re: Marathon Leiden

Bericht door Bas loopt »

Overmorgen is Leiden. Ik heb er zin aan. Het wordt mijn zesde marathon, maar voor het eerst via een voorbereiding aan de hand van het schema uit het boek van de marathon revolutie. De trainingen vond ik pittig qua tempo, maar tijdstechnisch ks het me goed bevallen. Ik heb me echt nauwkeurig aan het schema proberen te houden en ondanks een weekje ziekte is dit goed gelukt.

Het wordt warm dus een pr zal er voor velen niet inzitten. Ik was even benieuwd over hoe anderen die het Sportrusten schema volgen zich aanpassen aan de warmte. Ik blijf in principe bij mijn plan om op mijn marathon hartslag (155) te gaan lopen. Het tempo zal wel iets lager liggen dan normaal door de hitte. Wel jamme, want ik was erg benieuwd waar het schema mij anders had gebracht. Is het verstandig om de marathon hartslag aan te houden bij de verwachtte temperaturen of adviseren jullie iets anders? En verder nog specifieke Sportrusten tips naast de tips die de organisatie al meerdere malen heeft gemaild?
Juut
Berichten: 54
Lid geworden op: 28 jul 2017, 19:10

Re: Marathon Leiden

Bericht door Juut »

Hoi!
Ik heb er ook veel zin in! Wordt mijn eerste marathon. Gelukkig hebben we de voorgaande weken ook wat warme dagen gehad.
Ik heb dan zoveel mogelijk in de warmte getraind. Ik heb me wel gehouden aan de marathon hartslagen. Jammer is dat t tempo dan inderdaad zakt. Bij mij wel tot 30 sec per minuut langzamer. De laatste week heb ik me proberen neer te leggen bij t feit dat t tempo langzamer gaat zijn bij de warmte van zondag. Ik ben wel van plan me aan de marathon hartslag te houden, en dan een lager tempo te accepteren.

We zullen zien.

Heel veel plezier en succes zondag. Het wordt een feestdag 😀

Groetjes Judith
Sappie
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2018, 16:09

Marathon Leiden

Bericht door Sappie »

Het is zover, na weken trainen. En dan een weekend met 28 graden. Het zal heel rustig lopen worden (nog rustiger dan marathonhartslag) misschien. Sparen, sparen,....en zonnecrème en heel veel drinken. Succes voor diegene die daar morgen ook lopen!!
Bas loopt
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2018, 13:19

Re: Marathon Leiden

Bericht door Bas loopt »

Succes allemaal!!!
Elizabeth78
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jan 2018, 18:56

Re: Marathon Leiden

Bericht door Elizabeth78 »

Succes allemaal! Ik loop vandaag ook mijn eerste marathon. Gelukkig wel in het koelere Edinburgh :)
Bas loopt
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 feb 2018, 13:19

Re: Marathon Leiden

Bericht door Bas loopt »

De marathon uitgelopen ondanks de hitte. Het was idd een uitputtingsslag maar wel overleefd 😜 Ik ben de finish gepasseerd in een tijd van 03:20:30. Er wel van kunnen genieten.
ditgaatlukken
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 aug 2017, 21:20

Re: Marathon Leiden

Bericht door ditgaatlukken »

Bas loopt schreef:De marathon uitgelopen ondanks de hitte. Het was idd een uitputtingsslag maar wel overleefd 😜 Ik ben de finish gepasseerd in een tijd van 03:20:30. Er wel van kunnen genieten.
Wauw, respect!! Knap gedaan!
Nele
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 feb 2018, 04:48

Re: Marathon Leiden

Bericht door Nele »

Waaw, zo snel! Top!! :D
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Marathon Leiden

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Super zeg! Gefeliciteerd met deze prestatie! Hulde! :D :D

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie