Hm check, nu verder sportrusten obv marathonhartslag tot Rda

Plaats reactie
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Hm check, nu verder sportrusten obv marathonhartslag tot Rda

Bericht door mirjamst »

Vandaag ipv 10km voluit in Zoetermeer de halve marathon gelopen in een dik pr, 1:48:30. En dat ondanks de fikse tegenwind.
Als ik kijk welke marathontijd daarbij hoort (obv zoeken met 10km tijd), kom ik op net onder de 4 uur.

Wat zijn jullie ervaringen met een soortgelijke hm-tijd? Red je de marathon dan in 4 uur? Zou wel supergaaf zijn!

Nu eerst ff een paar dagen bijkomen en dan verder volgens het officiële schema, wordt dat ff relaxed lopen...
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Hm check, nu verder sportrusten obv marathonhartslag tot

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Mirjam,

Als de omstandigheden een beetje meezitten (weer, parkoers) dan is het zeker haalbaar! :D

Blijde groet,
Rob
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: Hm check, nu verder sportrusten obv marathonhartslag tot

Bericht door mirjamst »

Dank voor je reactie!

Ik ben heel benieuwd naar de komende trainingen op marathonhartslag.
MrsSjaan
Berichten: 16
Lid geworden op: 27 jun 2017, 15:53

Re: Hm check, nu verder sportrusten obv marathonhartslag tot

Bericht door MrsSjaan »

Beste Miriam,

Op welke hartslag heb je die halve gelopen? Ik heb volgende week een 10 km voluit staan in mijn schema, maar ik heb ook een startbewijs voor de halve van Schoorl. Dat is een superleuke loop, dus die wil ik graag doen. Maar ik weet niet zo goed in welke hartslag ik die moet doen en was benieuwd hoe anderen dat hebben gedaan.
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: Hm check, nu verder sportrusten obv marathonhartslag tot

Bericht door mirjamst »

Ik heb op hoge HM-hartslag gelopen. Lage was de bedoeling, maar gelukkig is het goed uitgepakt.
Wist gelukkig wel de vorige HM van 3 maanden geleden dat ik snel kan herstellen (en dat ik nog 10 weken had tot de marathon), dus durfde de gok wel te wagen. Volgende week is nog maar 8 weken, is dus afwegen hoe snel je normaal herstelt of het handig is die HM en op welke hartslag.
Ik heb afgelopen week alleen even de intensieve training op dinsdag laten vervallen en woensdag het schema weer opgepakt met vogels kijken.

Succes iig volgende week.
Linda_Rotterdam
Berichten: 62
Lid geworden op: 13 jan 2015, 09:35

Re: Hm check, nu verder sportrusten obv marathonhartslag tot

Bericht door Linda_Rotterdam »

Ik denk dat dat wel klopt. Ik loop een halve marathon boven de 1u50 en een marathon rond de 4 uur.
mirjamst
Berichten: 49
Lid geworden op: 04 nov 2016, 11:46

Re: Hm check, nu verder sportrusten obv marathonhartslag tot

Bericht door mirjamst »

Linda_Rotterdam schreef:Ik denk dat dat wel klopt. Ik loop een halve marathon boven de 1u50 en een marathon rond de 4 uur.
Dat zou echt gaaf zijn. Hopen op ideale looptemperatuur dan maar!
Plaats reactie