Twee keer 2 dagen achter elkaar lopen

Plaats reactie
Elizabeth78

Twee keer 2 dagen achter elkaar lopen

Bericht door Elizabeth78 » 11 jan 2018, 19:18

Hoi,

Ik wil op 27 mei de marathon van Edinburgh gaan lopen via het sportrusten schema. Ik lijk alleen niet helemaal lekker uit te komen met het schema van 4 keer per week lopen. Je ontkomt er met 4 dagen niet aan om een keer 2 dagen achter elkaar te lopen. Dit zal voor mij dan zaterdag en zondag zijn. Op woensdag ben ik vrij en kan ik dus ook lopen.
Drie dagen achter elkaar hardlopen lijkt me echt geen strak plan, blijft voor de 4e keer dus dinsdag of donderdag over.

Dit betekent dan dus twee keer per week twee dagen achter elkaar lopen. Is dit een probleem? Ook las ik ergens op het forum dat het eigenlijk niet aanbevolen wordt om regelmatig twee rustdagen achter elkaar te hebben. Er stond echter niet bij waarom dit zo is.

Overigens fiets ik normaliter 4 dagen per week naar mijn werk (40 km vv) en kan op basis daarvan eventueel de vogels kijken overslaan. Maar gevoelsmatig voelt het toch fijner om 4 keer per week te trainen.

Met vriendelijke groet,
Elizabeth

RunningRob - Sportrusten

Re: Twee keer 2 dagen achter elkaar lopen

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 15 jan 2018, 22:18

Hoi Elizabeth,

De reden waarom je je rustdagen evenredig moet verdelen legt Koen hier uit:
https://www.sportrusten.nl/stap/superco ... -marathon/

Wij gaan natuurlijk niemand verbieden om de week anders in te delen, dus als het niet anders gaat dan hou ik je niet tegen. Maar je opmerking is terecht dat het fietsen een goed alternatief is voor het vogels kijken. Als je oplet dat je goed hersteld, dan moet het goed komen:
https://www.sportrusten.nl/kennisbank/h ... -training/

Blijde groet,

Rob

SportrustenDemo

Re: Twee keer 2 dagen achter elkaar lopen

Bericht door SportrustenDemo » 17 jan 2018, 19:53

Hoi Rob,

Dank je voor je antwoord! Ik ga kijken hoe het gaat en inderdaad mijn herstel goed in de gaten houden :)

Groet,
Elizabeth

Plaats reactie