Ervaringen/Resultaten SportRusten

Plaats reactie
Running@
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 jun 2015, 23:30

Ervaringen/Resultaten SportRusten

Bericht door Running@ »

Graag hoor ik van leden die het SportRusten traject gedaan hebben wat hun ervaringen zijn/waren:

1. Hoe is de training bevallen ?
2. Is de doelstelling zoals die aan het begin gesteld is ook gehaald ?

Groeten Running@
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Ervaringen/Resultaten SportRusten

Bericht door amsregle »

Hoi Running,

de training is mij prima bevallen, lees mijn verhaal maar van 129 dagen sportrusten!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Ervaringen/Resultaten SportRusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Ik heb de 100 dagen training via sportrusten gevolgd en dit is mij goed bevallen. In het begin trainde ik op tempo. Vrij vlak daarna kwam de mogelijkheid beschikbaar waarbij ook de hartslag werd weergegeven. Ik bleek dus nog een stukje harder te moeten trainen ;) Ik moet zeggen dat dit niet altijd meeviel maar door toch te proberen merkte ik wel dat mijn gemiddelde snelheid langzaam maar zeker omhoog ging. Met de ademhalingsoefeningen erbij bleek ik tijdens prestatielopen ook beter mijn tempo te kunnen volhouden en langzaam maar zeker is mijn snelheid steeds beter geworden. De 10km en 15km prestatieloop monden uit in een PR (ik loop hard sinds 1998!). En ook de afsluitende halve marathon heb ik in een PR afgerond. Mijn conclusie is dat ik verkeerd ademhaalde en dat ik te langzaam heb getraind al die tijd. Ik kijk dus zeer tevreden terug op mijn 100 dagen en ben inmiddels aan de volgende periode begonnen!
Plaats reactie