10km volle bak

Plaats reactie
NatasjaSchulze
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 apr 2017, 11:54

10km volle bak

Bericht door NatasjaSchulze »

Hai! 10 km volle bak tegen omslagpunt 182 houd ik echt niet 10km vol. Ik train altijd alleen, er is geen loopgroep/ fietsmaatje of loopmaatje bij me als ik train. Hoe kan ik de 10km volle bak tegen omslagpunt wèl volhouden? Lopen met muziek werkt niet voor mij. Iemand tips?
Sannybarnshed
Berichten: 24
Lid geworden op: 08 dec 2015, 10:48

Re: 10km volle bak

Bericht door Sannybarnshed »

De tip die we tijdens de workshop in december kregen:

Doe net alsof je binnen een bepaalde tijd hardlopend een levensreddend medicijn naar een dierbare moet brengen.

Mij heeft het geholpen om een flink pr op die 10km te lopen! :)

(mijn eerste 10km voluit moet nog komen, dus ik moet nog kijken of het in m'n eentje ook werk, maar misschien heb je er iets aan)
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: 10km volle bak

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Leuke tip! :)

Een 10km voluit loop je gewoon voluit, mocht je je omslagpunt niet halen dan is dat geen probleem, het gaat erom dat je voluit gaat en dat je na die tijd ook dat gevoel hebt.

Een goede voluit loop je wel vlak, dus probeer wel zo te lopen dat je aan het einde net zo snel loopt als aan het begin, maar wel zo dat je tegen het einde niet het gevoel hebt dat je nog over hebt :D

Het lukt mij ook niet om een 10km op omslagpunt te lopen tijdens een training, dat lukt me eigenlijk alleen maar in een wedstrijd :-)

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie