Onbetrouwbare hartslagmeting Garmin Forerunner 235

Plaats reactie
TJ-Venlo

Onbetrouwbare hartslagmeting Garmin Forerunner 235

Bericht door TJ-Venlo »

Goedenavond,

Ik heb het gevoel dat mijn Garmin Forerunner 235 mijn hartslag onbetrouwbare meet, hebben meer mensen hier last van?

Bijvoorbeeld:
1) Mijn Sportrusten harslagen liggen op 169, 174 en 180 waarbij mijn tempo's +/- 4:50, 4:30 en 4:10, bij mijn 7 km / 29 min. training heb ik gemiddeld en vlak 4:10 gelopen maar de eerste +/- 6 min. wordt er gemiddeld 125 bpm gemeten en dan springt hij van het een op het andere moment naar 169 bpm en wordt er vervolgens gemiddeld 179 bpm gemeten, dit laatst klopt gevoelstechnisch maar het begin klopt van geen kanten lijkt mij.
2) Afgelopen donderdag mijn eerste 10 km VOLUIT training gehad en mijn PR met 1,5 min. verbeterd, ik was helemaal kapot maar mijn gemiddeld gemeten hartslag was maar 142 bpm terwijl ik zou zeggen dat dit boven de 180 bpm zou moeten zijn.

Hoor graag, alvast bedankt.

Groet,
Thijs

P.s. Ik kan helaas geen bijlage toevoegen anders had ik een printscreen van mijn hartslag/tempo grafiek meegestuurd!

roccoemmaneel

Re: Onbetrouwbare hartslagmeting Garmin Forerunner 235

Bericht door roccoemmaneel »

Ik heb hetzelfde probleem ervaren, waarschijnlijk door een dunne pols. Daarom toch de borstband gekocht en die geeft precies aan wat ik zou verwachten. Toch wel jammer. Een maatje van me heeft dikkere polsen en bij hem werkt het wel ..

RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Thijs,

Wat we vaak zien is dat je loopfrequentie soms wordt opgepikt in plaats van je hartslag... Of een mix hiervan.

Je kunt proberen hem strakker te doen, aan een andere pols of aan de binnenkant van de pols. Dat wil nog wel eens helpen.
Of toch een borstband ;)

Met blijde groet,

Rob

TJ-Venlo

Bericht door TJ-Venlo »

Bedankt roccoemmaneel en RunningRob - Sportrusten voor jullie reacties, dunne polsen heb ik maar het zou toch erg jammer zijn dat ik hierdoor ook nog een borstband aan zou moeten schaffen! :( Ik ga eens eerst proberen om hem tijdens het hardlopen aan de binnenkant te doen, als dat niet werkt probeer ik die van mijn maat en anders denk ik dat ik deze https://www.decathlon.nl/p/hartslagband ... 95&c=ZWART borstband bestel...

Matthijs Marell

Bericht door Matthijs Marell »

Ik heb hetzelfde probleem (met de forerunner 35), althans na 2 kilometer pakt hij wel de juiste hartslag op. Kan het zijn dat de ledjes beter werken als het vochtig is (zweet)? Zou het dan helpen om vocht of toch iets van een gel te gebruiken bij de ledjes?

Hoor graag jullie suggesties.

Dank, Matthijs

Plaats reactie