Mar-athon rond Sneek en meer

Plaats reactie
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Mar-athon rond Sneek en meer

Bericht door amsregle »

Nog 10 dagen en het is weer zover! De derde mar-athon rond Sneek en meer. Dit wordt mijn 10 marathon waarvan 8 x met het sportrusten schema. Zijn er meer sportrusters in Friesland? Vorig jaar bij de Slachte marathon hadden we een mooi aantal, nu meer?

groet, Wibe Jan
sjoukjehiddema65669000
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2016, 10:23

Re: Mar-athon rond Sneek en meer

Bericht door sjoukjehiddema65669000 »

Ik loop ook de (halve) marathon in Sneek.
Vorig jaar met sportrusten voorbereid op de Slachte (eerste marathonpoging) maar niet kunnen afmaken wegens familieomstandigheden.
Dit jaar ingeschreven voor de hele marathon in Sneek en met een traditioneel schema gestart. In april raakte ik geblesseerd. Daarna heel rustig weer opgebouwd, bijna alleen maar op marathonhartslag getraind, tot maximaal 16 km (vorige week zondag).
Ondertussen heb ik wel mijn startbewijs omgezet naar de halve, maar ik twijfel nog heel erg of ik de hele of de halve zal lopen. :?

groet, Sjoukje
Rinette
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2017, 22:06

Re: Mar-athon rond Sneek en meer

Bericht door Rinette »

Hoi Wibe Jan,
niet uit Friesland maar ik reis helemaal uit Brabant af voor deze marathon! Het wordt mijn eerste, samen met een vriendin (en haar man, maar die kent het feestje dat marathon heet al) hebben we het sportrusten schema gedaan en zijn erg benieuwd hoe het gaat aankomende zaterdag! We hebben er sowieso veel zin in :-)
Groeten Rinette
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Mar-athon rond Sneek en meer

Bericht door amsregle »

Hoi Sjoukje en Rinette,

Leuk dat jullie ook meelopen en hopelijk lukt het allemaal met je blessure Sjoukje!
En goeie keuze Rinette, voor het mooie Sneekermeer! Dit word een compleet andere beleving dan Eindhoven.

Succes, Wibe Jan
sjoukjehiddema65669000
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2016, 10:23

Re: Mar-athon rond Sneek en meer

Bericht door sjoukjehiddema65669000 »

Yeah, gelukt! Heb 1,5 uur voor de start mijn nummer omgezet van de halve naar de hele en uitgelopen in 4:20. Wel wat langzamer dan gehoopt, maar het doel was uitlopen dus zeker geslaagd. Mooie marathon. Laatste stuk in het donker vond ik wel wat lastig.
amsregle
Berichten: 84
Lid geworden op: 30 dec 2014, 19:09

Re: Mar-athon rond Sneek en meer

Bericht door amsregle »

Super!, gefeliciteerd! Mooi dat het toch gelukt is.

Bij mij ging het ook prima, tot ik bij km 36 kramp in de kuiten kreeg! Nog nooit eerder meegemaakt in de voorgaande marathons dus dat hebben we ook eens meegemaakt!

Hierdoor verspeelde ik wel een dikke minuut en hierdoor geen pr, maar toch tevreden met 3:41:02. Vooral de tegenwind vanaf km 28 was echt bikkelen.

Nu eerst in de rust en klaarmaken voor New York! Mijn volgende uitdaging bij Team Susan:

https://www.runnersweb.nl/advertorial/t ... w-york.htm

http://runnersworld.runnersweb.nl/vifit ... team-susan

En hier heb ik natuurlijk ongelooflijk veel zin in!

gr Wibe Jan
sjoukjehiddema65669000
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 mei 2016, 10:23

Re: Mar-athon rond Sneek en meer

Bericht door sjoukjehiddema65669000 »

Wauw, wat een mooie uitdaging. En toch maar weer gefikst zaterdag.
Ook leuk om te lezen dat je ook een agrier bent.
Hier geen koeien maar wel aardappelen e.d. (ook prima sportvoer ;-) ).
Groeten en succes!
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Mar-athon rond Sneek en meer

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Sjoukje, Wibe jan,

Hulde gefeliciteerd! mooie prestaties! :D

Met blijde groet,

Rob
Plaats reactie