Het marathonschema door elkaar gehusseld.

Plaats reactie
Anita Laan
Berichten: 6
Lid geworden op: 13 jan 2017, 11:05

Het marathonschema door elkaar gehusseld.

Bericht door Anita Laan »

Hoi hoi,

Is het noodzakelijk het 14 K marathon schema strikt te volgen qua traingsdagen en de bijbehorende kilometers?
Of mag dit door elkaar gegooid worden, zolang ik het aantal kilometers maar haal?
Ivm mijn werk in ploegendiensten en drie kinderen ( waarvan een baby van 5 maanden en nachtvoedingen), kan ik
Jullie schema namelijk niet strikt volgen. Echter red ik het wel vier keer per week te trainen, maar die dagen komen dus
lang niet overeen.

Groetjes!!!!!
Gebruikersavatar
peterde
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 dec 2014, 13:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Het marathonschema door elkaar gehusseld.

Bericht door peterde »

Hallo Anita,

Ach husselen mag natuurlijk altijd maar het schema zit wel logisch in elkaar.

In principe na de langzame duurlopen een rustdag of een korte training en na een intensieve training een rustdag en nooit de twee lange duurlopen achter elkaar zonder rustdagen.

Ik denk dat jij beter als het niet uitkomt een keer een training kan overslaan dan te veel met de dagen te schuiven.

Respect trouwens dat jij met je ploegendienst en je drukke gezin de marathon gaat doen. Het belangrijkste is denk ik dat het sportrusten is. Dus de rustdagen zijn misschien wel het allerbelangrijkste in het schema. Hoewel als je 100 dagen rust gaat het niet lukken. Op zich als jij 10 tot 20 % van de trainingen mist hoeft dat niet echt een probleem te zijn.

Het is natuurlijk altijd nog veel beter om helemaal niets te missen.
Peter de Leng
Ik marathonloper
http://peterdeleng.wordpress.com
Plaats reactie