Wanneer gelden de kilometers schema..

Plaats reactie
Woutertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:03

Wanneer gelden de kilometers schema..

Bericht door Woutertje »

Na een eerdere halve poging wil ik nu echt het schema gaan volgen zoals beschreven in het boek de hardloop revolutie.

Concreet is mijn vraag: ik moet best even rennen om in op mijn marathon hartslag te komen .. klopt het dat je de trainingkilometers pas gaat tellen wanneer je op de marathon hartslag zit ? Dus m.a.w. loop je wel meer kilometers dan beschreven omdat de eerste kilometers je hartslag nog te laag zit.?

Wens jullie allen nog vele gezonde kilometers toe en alvast bedankt
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Wanneer gelden de kilometers schema..

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Wouter,
Woutertje schreef: 03 mei 2022, 19:35 lopt het dat je de trainingkilometers pas gaat tellen wanneer je op de marathon hartslag zit ?
Nee... wel is het verstandig pakweg 10 min warm te lopen, dan start je de meting en dan laat je jouw hartslag rustig oplopen tot je de gewenste hartslag hebt behaald en die probeer je dan vast te houden tot je de gevraagde afstand hebt gehaald. Dus het kan best zijn dat je gemiddelde hartslag over de meting wat lager uitvalt dan je marathonhartslag, dat is geen probleem. Je loopt dus niet meer km als je hartslag langzamer oploopt.

Als je moeite hebt om op de hartslag te komen, dan wil het nog wel eens helpen om aan het einde van het inlopen een paar stevige versnellingen te lopen, dus even 2 of 3 keer 10 seconden voluit lopen. Dat zorgt ervoor dat je lijf echt "aan" gaat en je hartslag zal dan sneller reageren als je aan de kerntraining begint.

Blijde groet,
Rob
Woutertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2017, 21:03

Re: Wanneer gelden de kilometers schema..

Bericht door Woutertje »

Bedankt voor het snelle antwoord 👍👍
Plaats reactie