Laatste week 12 minuten ' training'

Plaats reactie
MaudyUit
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2018, 15:21

Laatste week 12 minuten ' training'

Bericht door MaudyUit »

Hoi,

Ben beetje benieuwd naar de 12 minuten ' trainingen' die deze week op de planning staan op marathondag -6 en -4. Gewoon 12 minuten beetje hobbelen of inlopen en uitlopen en tussendoor 12 minuten op lage of hoge marathon hartslag (heb meestal langer nodig oom die hartslag beetje te laten stabiliseren)?

Ik weet dat het in ieder geval niets te lang en intensief mag zijn maar ben beetje zoekende.
dank alvast

groet Maudy

stigmos
Berichten: 165
Lid geworden op: 28 dec 2019, 16:33

Re: Laatste week 12 minuten ' training'

Bericht door stigmos »

Ik heb vanmorgen ook 12 minuten gelopen. De bedoeling is op lage marathon hartslag. Ik zat daar een beetje onder, had niet ingelopen maar was eerder uitlopen na de 13 km van gisteren.

Suc6!
Hartelijke groet, Saskia


You'll Never RUN Alone

Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 5554
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Laatste week 12 minuten ' training'

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Het is inderdaad de bedoeling deze op wedstrijdhartslag / tempo te lopen. Als je hem doet zonder in te lopen dan kan je tempo inderdaad aan de hoge kant zijn (om je hartslag te halen), dus het is prima om hem wat lager in hartslag te doen (en meer op tempo)

Blijde groet,
Rob

MaudyUit
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 jun 2018, 15:21

Re: Laatste week 12 minuten ' training'

Bericht door MaudyUit »

Dank voor de reacties.

Heb uiteindelijk 1 km ongeveer ingelopen onder marathon hartslag en deze geprobeerd te zoeken, daarna zo'n 12 minuten gelopen op die hartslag (geprobeerd de lage marathon hartslag aan te houden en een stukje was op de grens tussen laag en hoge marathon hartslag (laag is bij mij 141-145 en hoog 146-150, de intensieve loopjes moest ik doen op 150-156).

en daarna heb ik tempo weer verlaagd om uit te lopen en kwam ik op zo'n 5 km uit. Het ging best lekker eigenlijk. Neem daarmee aan dat ik me best aardig aan de opdracht heb gehouden? :)

Nu ik toch in de pen ben. Voor hartslagen tijdens de marathon heb ik de laatste keer eerste 14 km in laag, daarna 14 km in hoog proberen te houden en vanaf 30 km een beetje losgelaten.

Met bovenstaande hartlsagen zou ik dus starten en de hartslag in laag aan te houden bij start, maar als men in het schema heeft over op laten lopen tot hoge (marathon) hartslag op km of 30 is dat dan tot 150 of tot 156?

Nogmaals hartelijk dank en ja You never walk alone :-)

groetjes Maudy

Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 5554
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Laatste week 12 minuten ' training'

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Maudy,

Je start dus in de zone 141-145, en na verloop van tijd mag je de hartslag langzaam op laten lopen zodat je rond km 30 in de zone 146-150 loopt. Dus max 150. Daarna mag je op gevoel verder gaan. Gaat het goed dan kun je de hartslag langzaam verder later oplopen en anders probeer je de hartslag vast te houden.

Succes!

Rob

Plaats reactie