ziek en nu??

Plaats reactie
sadieladiexyz69964300

ziek en nu??

Bericht door sadieladiexyz69964300 » 21 sep 2016, 10:31

9 oktober is de halve marathon.

Maar 10 en 11 september had ik een 24 uurs estafetteloop. Dus de week ervoor en erna weinig gelopen.
Bij de estafette 12 rondjes van 2,1 km op intensief tempo gelopen.

Deze week zou mijn zwaarste trainingweek worden.

Maandag nog 8 km gelopen op hm hartslag.
Maar nu geveld door een fikse verkoudheid en stijve nek.

Ik was op tijd begonnen met trainen, had rekening gehouden met de estafetteloop (was 2 weken eerder begonnen met de 100 dagen), had verwacht af en toe uit te vallen, maar heb me toch behoorlijk aan het schema kunnen houden.

Maar nu dus ziek... en 9 oktober mijn eerste halve marathon....

Gaat dat nog goedkomen???

graag jullie advies.

grt Bianca

RunningRob - Sportrusten

Re: ziek en nu??

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 26 sep 2016, 11:32

Hoi Bianca,

En alweer wat opgeknapt?
Een weekje ziek hoeft in principe geen probleem te zijn. Het is vervelender als je een (langdurige) blessure hebt opgelopen.

Indien je 1 of 2 dagen koortsvrij bent kun je weer proberen te lopen. Doe eerst even een training vogels kijken. Als het daarna goed gaat kun je je schema weer oppakken.

Mocht het langer duren dan zul je wat voorzichtiger moeten opbouwen.

Met blijde groet,

Rob

AnjaHoog

Bericht door AnjaHoog » 03 okt 2016, 11:47

Heel vervelend Bianca, hopelijk al weer beter?

Het lijkt wel een virus :D dat we allemaal even snel ziek worden voor een groot evenement.

Nu ben ik aan de beurt blijkbaar. Zaterdag jl nog 13km lekker gelopen, wel snotterig maar het ging uitstekend.
Sinds gisteren echt in de lappenmand met snotteren, niezen, verkoudheid, rillerig.

Met nog 2 weken te gaan tot de Amsterdam Halve Marathon prijs ik me maar gelukkig dat ik dit nu heb en niet tijdens de Marathon!

Ik heb in totaal 1 training ergens gemist dus deze week kan ik er wel eentje missen denk ik.
Ipv vandaag intensief en woensdag vogels, ga ik er vanuit dat ik morgen wel wat opgeknapt ben zodat ik morgen in de namiddag een rondje vogels kan kijken. Daarna donderdag weer schema oppakken en dan zijn we er bijna!

Veel succes op 9 oktober!!!

Snottergroet ;)

Anja

sadieladiexyz69964300

Bericht door sadieladiexyz69964300 » 13 okt 2016, 12:53

Beste allemaal,

ik zie de berichten nu pas... (had eigenlijk een mailtje verwacht dat ik reactie had, maar niet dus)
Uiteindelijk ruim 2 weken ziek geweest. Vorige week woensdag begon ik op te knappen en donderdag ging het ineens veel beter..
wel enorm staan twijfelen of ik afgelopen zondag zou starten, maar naarmate ik me beter voelde, kreeg ik er meer vertrouwen in.
Voordeel was dat ik geen koorts had gehad, de tijd ervoor goed had getraind, dus dat vertrouwen wel had.
Wel had ik meteen het idee om mijn beoogde tijd los te laten en te gaan voor het uitlopen en genieten.
Op mijn facebook account staat het volledige verslag online te lezen (bianca kotterink), maar ik kan kort zijn.
Ik heb genoten!
Ik heb hem uitgelopen!
mijn beoogde tijd was 2.32 uur en ik ben gefinished na 2.39.07 uur
Enige minpunt is dat ik niet op hartslag kon lopen... die moest 131 zijn in de eerste 10 km, maar was vanaf km 3 al boven de 160 en is daar niet meer onder geweest.
Toch heb ik het alleen de laatste 3 km zwaar gehad ivm de pijn in mijn heupen en onder mijn voet. Maar met dit geweldige publiek, denk je daar echt niet meer aan en de laatste 2 km waren een van mijn snelste.

Ik ben me nu aan het beraden op mijn vervolgschema...
Wil toch wel heel graag iets meer kilometers maken, maar het trainen op de hartslag en ademhaling blijf ik zeker doen, want anders had ik hem nooit uitgelopen!

RunningRob - Sportrusten

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 13 okt 2016, 14:20

Hoi Bianca,

Gefeliciteerd! Mooi dat je nog op tijd was opgeknapt. :)
sadieladiexyz69964300 schreef:Beste allemaal,
ik zie de berichten nu pas... (had eigenlijk een mailtje verwacht dat ik reactie had, maar niet dus)
Onderaan je bericht staat "Abonneer op dit onderwerp". Als je deze aanklikt dan krijg je een mailtje als iemand reageert op je bericht.

met blijde groet,

Rob

Plaats reactie