Schema vraagje

Plaats reactie
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Schema vraagje

Bericht door Chantal1979 »

Hoi

Klopt het dat alle trainingen in D3 zijn bij het halve marathon schema?? Ik vind ze pittig hoor en dan de gedachten dat jullie schrijven D2 is goud waard.... vind ik zo .. tja ik weet het niet,
Waarom niet een training in D2 hoog bv?

Ik moet nu dus voor alles trainingen of ja voor 3 stuks echt flink aan de bak. Vogels kijken is wel relax natuurlijk. Ik merk dat ik harder moet gaan. (Altijd onder de 5min per km).. en dat vind ik tja best snel en ben dan ook bang voor blessures als ik dat vaker moet doen. (Of zit dit tussen mijn oren en moet ik gewoon doorzetten :lol: )

Wat gaat het resultaat zijn als ik elke week een training (steeds een anders) vervang door een D2 hoog?
Dan kan ik het wat afwisselen, jullie zullen dit vast oke vinden en doen wat goed voelt maar toch vraag ik me ook af waarom die trainingen zo zwaar zijn , of heb ik dan toch iets met instellingen niet goed staan als het zo zwaar is.

Hopelijk snap je mijn vraag ook een beetje hoe ik het uitleg ;)

Ik hoor dit graag, groetjes chantal
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Schema vraagje

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Chantal,

De reden dat je hartlagen zo hoog zijn is omdat je traint voor een halve en een halve marathon kunnen, met name de wat snellere lopers, best dicht bij hun omslagpunt lopen. Dat is ook de reden dat veel lopers het marathonschema makkelijker vinden dan het halve marathonschema ;)

Als je niet voor het maximale wilt gaan is het ook prima om alle trainingen 5 slagen lager te doen. Je zult dan nog steeds goed trainen voor de halve marathon, alleen de trainingen zullen een stuk makkelijker gaan. En het belangrijkste is toch dat je plezier houd in je trainingen (en heel blijft uiteraard).

Maar als je jouw eigen voorstel wilt doorzetten is dat natuurlijk ook een prima alternatief!

Blijde groet,
Rob
Chantal1979
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 dec 2019, 16:44

Re: Schema vraagje

Bericht door Chantal1979 »

Dank je wel Rob!
Plaats reactie