eerste halve marathon!

Plaats reactie
Trijs
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 nov 2019, 22:35

eerste halve marathon!

Bericht door Trijs »

Mede dankzij jullie inspirerende boek en adviezen heb ik dit weekend mijn eerste halve marathon gelopen! Ik dacht altijd dat ik dat niet zou kunnen omdat ik niet zo'n snelle loper ben en snel een hoge hartslag heb.
Veel van jullie geleerd over hartslag, omslagpunt, ademhaling etc. En genoten van mijn eerste halve marathon! Ik ben 45 jaar.
Een vraag over mijn eindtijd en hartslag:

Mijn recente PR op de 10km is 56:30. Mijn omslagpunt is 197.
Ik kwam daarmee op een halve-marathonhartslag van 175 en hoopte op een tijd van 2u15.
Maar ik heb 2u8 gelopen en dat ging eigenlijk vrij makkelijk. Wel was mijn gemiddelde hartslag 180 en aan het eind richting 190. Ik heb overwogen langzamer te gaan lopen, maar het ging zo goed dat ik dat niet gedaan heb.

Wat kan ik hier uit concluderen? Is mijn omslagpunt mogelijk nog hoger? Of zou ik de 10km sneller moeten kunnen?
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: eerste halve marathon!

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Trijs,

Gefeliciteerd met deze prestatie! Hulde! Super gedaan! :D :D
Trijs schreef: 07 mar 2021, 22:58 Wat kan ik hier uit concluderen? Is mijn omslagpunt mogelijk nog hoger? Of zou ik de 10km sneller moeten kunnen?
Ik denk dat je nog wat sneller kunt op de 10k, bij een tijd van 2h08 hoort ook een snellere tijd op de 10k dan 56:30. Ook gezien het feit dat je nog voldoende energie had op het einde van je halve.

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie