Cadans loopt terug

Plaats reactie
Nancy Kooij
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2020, 21:41

Cadans loopt terug

Bericht door Nancy Kooij »

Hallo Rob,

Ik ben bij dag 29 van 100 dagen sportrusten en ik loop echt heerlijk, ik loop lekker, het loopt lekker.
Mijn ademhaling heb ik sinds deze week ook goed onder controle.
Nu alleen merk ik dat mij cadans van 175 terugloopt naar onder de 170, het gemiddelde vanmorgen was 164.
Mijn ademhaling en passen lopen synchroon, dat loopt fijn. Als ik mijn passen versnel, versnel ik dus ook mijn ademhaling dat dat wil ik liever niet.

Ik heb de afgelopen jaren enorm mijn best gedaan om een hoge pasfrequentie te krijgen liefs 180, ik ben met 175 erg tevreden.
Heb je nog een tip voor mij? Adem en Cadans.

Liefs Nancy Kooij
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Cadans loopt terug

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Nancy,

Wat je kunt doen is "rennen op de plaats". Dus rennen zonder vooruit te gaan en met een snelle cadans. Vandaar uit begin je dan langzaam je passen groter te maken, terwijl je de snelle cadans houdt. Dan begin je in ieder geval goed.

Je kunt ook voor een paar euro een metronoom kopen bij een muziekwinkel. Ik heb er ook een tijdje één gehad voor dit doel, zet hem dan op 90 beats per minuut, en zorg dat je bij ieder piep je rechtervoet de grond raakt. Ik heb de mijne uitgeleend en ben vergeten aan wie bedenk ik me nu net...

En als laatste tip: je kunt een Weense wals van André Rieu opzetten, en dan meelopen in het ritme :D
Ook niet mijn favoriete muziek maar alleen het in gedachten mee neuriën kan je al op het goede spoor zetten :-)

Blijde groet,
Rob
Plaats reactie