Hoelang herstel na een halve marathon

Plaats reactie
Jessedew

Hoelang herstel na een halve marathon

Bericht door Jessedew » 25 dec 2019, 11:49

Hallo allen.

Ik ga 5 april de marathon van Rotterdam lopen.

Ik wil duurlopen trainen tot 14 km , zoals het schema aangeeft, maar ook graag een halve marathon lopen.

15 maart 2020 is er dus een halve marathon, praktisch bij mij om de hoek, die ik wil lopen, moet wel kunnen toch, 3 weken hersteltijd voor de hele marathon?
Gelijk een goede training om eens te kijken hoever de helft van de marathon is :lol:

Hoor graag jullie ideeen erover!

(eventueel is er ook een 10 km loop, dus dat kan ook, of ik moet de halve marathon gewoon niet te snel lopen, maar met een gangetje van 10, terwijl ik anders wellicht 11 km/u zou proberen)

RunningRob - Sportrusten

Re: Hoelang herstel na een halve marathon

Bericht door RunningRob - Sportrusten » 27 dec 2019, 18:46

Hoi,

De snelheid van herstel hangt af van hoe goed je getraind bent. En je voelt dit zelf prima aan is mijn ervaring.
Je rusthartslag is verder een goed hulpmiddel, als je rusthartslag normaal is en je voelt geen of weinig spierpijn, loop dan een training vogels kijken, dus lekker op gevoel zonder hartslagmeter. Als dat goed voelt pak je gewoon het schema weer op en anders neem je nog een extra rustdag.

Normaal gesproken moet je na hooguit 1 week toch wel weer op je normale schema zitten.

Blijde groet,
Rob

Jessedew

Re: Hoelang herstel na een halve marathon

Bericht door Jessedew » 06 jan 2020, 20:01

Bedankt voor je reactie!

Dan ga ik me zeer zeker even inschrijven! Dan is 21 km gewoon de max die ik loop als voorbereiding op de marathon en daarna relaxed wat minder ver lopen en even wat rust pakken om me op te laden voor de hele marathon.

Plaats reactie