Normale HR, lage snelheid

Plaats reactie
Maureen Mijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2019, 19:09

Normale HR, lage snelheid

Bericht door Maureen Mijs »

Hoi,
Ik heb van april tot eind mei keurig het schema voor de halve marathon aangehouden. Zag duidelijk verschil en was tevreden. Met het warme weer en de stress van het einde van het schooljaar/verjaardagen, nauwelijks gelopen. Soms wel gestart, keurig 12 minuten geprobeerd maar dan toch afgehaakt omdat ik mn warmte niet kwijt kon.

Nu weer gestart. De hartslagen haal ik redelijk gemakkelijk maar merk dat ik echt traag ben. (Omslagpunt in haarlem samen bepaalt op 181 trainig tussen de 153/160), borstmeting) Eind mei liep ik zelden boven de 6 min/km en nu structureel 6,5 min/km. Ik loop het lekkerst bij 10-15graden. Komt het verschil door de temperatuur (Vandaag 18, dus niet super warm), door een tijd niet trainen of kan het ergens anders aan liggen.

Ik heb de blog over warmte wel gelezen en ga toch proberen door te zetten en vooraf veel te drinken. Hopelijk kan ik dan ook in Frankrijk toch lekker lopen.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Normale HR, lage snelheid

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Maureen,

Als je een tijdje niet traint kan het inderdaad wat tegenvallen bij een eerste training. Normaal kom het niveau vrij snel weer terug.
Even doorzetten en dan komt het wel weer!

Ik ben ook een koud weer loper, maar ik heb wel gemerkt dat je, als je even doorbijt, je lijf er toch wel aan kan leren wennen. Ik ben een weekje op Mallorca geweest en daar aan het einde van de middag, zo tegen de 30 graden, toch wezen trainen. Ik wilde toch ook wat van de omgeving zien :)

Eenmaal terug in de hitte in Nederland ging het lopen in de warmte een stuk makkelijker...

Veel plezier in Frankrijk!

Blijde groet,
Rob
Maureen Mijs
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mar 2019, 19:09

Re: Normale HR, lage snelheid

Bericht door Maureen Mijs »

Dank je wel voor je reactie.
Hoop dat het lopen in Frankrijk mij net zoveel gaat helpen als jou op Mallorca.
Gebruikersavatar
RunningRob - Sportrusten
Berichten: 6122
Lid geworden op: 05 feb 2015, 14:13

Re: Normale HR, lage snelheid

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Succes :D
Rob
Plaats reactie