Halve marathon hartslag

RunningRob - Sportrusten

Re: Halve marathon hartslag

Bericht door RunningRob - Sportrusten »

Hoi Bretske,
Bretske schreef:
19 apr 2020, 19:29
Mijn omslagpunt is 184 en mijn 10 km tijd is 58
Dit geeft een halve marathonhartslag van 161 :)

Succes!

Rob

Bretske

Bericht door Bretske »

Dankjewel!

Jeff

Bericht door Jeff »

Hallo,

Ook ik zou graag mijn halve marathon hartslag willen weten. Omslagpunt 174, 10km tijd 49:49.
Is het nodig om je omslagpunt opnieuw te berekenen als je conditie beter wordt (inmiddels 9 min van m’n 10km tijd afgelopen)?

Met vriendelijke groet,
Jeff

RunningRob - Sportrusten

Hoi Jeff,
Jeff schreef:
09 jun 2020, 00:15
Omslagpunt 174, 10km tijd 49:49
Je halve marathonhartslag is dan 159
Jeff schreef:
09 jun 2020, 00:15
Is het nodig om je omslagpunt opnieuw te berekenen als je conditie beter wordt (inmiddels 9 min van m’n 10km tijd afgelopen)?
In principe niet, je omslagpunt is persoonlijk en verandert alleen omdat je ouder wordt, hij daalt met ongeveer 1 slag in de 1 à 2 jaar.
Tenzij je het vermoeden hebt dat je omslagpunt niet klopt, dan heeft het uiteraard wel zin om nog eens een test te doen.

Je halve marathonhartslag verandert wel naarmate je sneller wordt! :)

Blijde groet,
Rob

Jeff

Bericht door Jeff »

Beste Rob,

Dank je wel! Ik vroeg me af in welke versie wel de halve marathon hartslag staat. Ik heb zelf de marathon revolutie maar zit er aan te denken om de versie aan te schaffen waar wel de HMH is staat (Ebook). In E book versie kan ik alleen de 1e druk vinden. Is er een 2e druk van de marathon revolutie of moet ik de hardlooprevolutie hebben (2e druk of bestaat er alleen een 1e druk)?

MvrG,

Jeff

RunningRob - Sportrusten

Hoi,

In de tweede druk van de marathonrevolutie staan ook de tabellen voor de halve marathon.
En in de hardlooprevolutie staat de tabellen voor de halve marathonhartslag in alle drukken.

Als je nog moet kopen zou ik de hardlooprevolutie nemen. Dit is eigenlijk een vervolg op de marathonrevolutie waarin ook de ademhaling is meegenomen. Volgens mij wordt de marathonrevolutie ook niet meer verkocht in de webshop.

Blijde groet,
Rob

woutervgessel

Bericht door woutervgessel »

Hallo,

Na jaren op tempo getraind te hebben ben ik nu gestart met lopen op hartslag. Maar ik ben benieuwd hoe ik mijn halve marathon hartslag kan berekenen/ achterhalen. Mijn omslagpunt is 184 en heb een aantal jaar geleden 38.58 op de 10km gelopen (nu na veel blessureleed 44 min)

RunningRob - Sportrusten

Hoi Wouter,
woutervgessel@gmail.com schreef:
12 jun 2020, 15:19
Na jaren op tempo getraind te hebben ben ik nu gestart met lopen op hartslag.
In het boek "De hardlooprevolutie" wordt alles uitgelegd. Hier staan ook tabellen in om je halve en hele marathonhartslag te bepalen. Als je dus op hartslag wilt trainen volgens de Sportrusten-methode zou ik zeker dit boek gaan lezen.
woutervgessel@gmail.com schreef:
12 jun 2020, 15:19
Mijn omslagpunt is 184 en heb een aantal jaar geleden 38.58 op de 10km gelopen (nu na veel blessureleed 44 min)
Het gaat om een recent gelopen 10km voluit. Aangezien er nu geen wedstrijden gehouden worden kan ik mijn voorstellen dat dat lastig is te bepalen. Als ik uitga van 39 minuten op de 10km dan is je halve marathonhartslag 180, als ik 44 min neem dan is dit 175.

Blijde groet,
Rob

woutervgessel

Bericht door woutervgessel »

Rob, bedankt voor je reactie. Ik ga het boek lezen.

Sportieve groet

Plaats reactie