Dag 15 en verder doorkruipen in 5 kg kwijt

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Ilse Wever
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2021, 20:54

Dag 15 en verder doorkruipen in 5 kg kwijt

Bericht door Ilse Wever »

Ik zocht naar een gezonde balans van sporten, eten en ontspannen zonder extreem programma. Want dit beestje is prestatiegericht, ongeduldig met veel wilskracht EN zonder snel resultaat weinig discipline om het dan lang vol te houden. Met andere woorden; of ik ging heel weinig eten en was continu chagerijnig of ik ging heel hard sporten en was binnen no-time oververmoeid. Laat staan de combinatie van beiden. Niet leuk voor mij, niet leuk voor mijn omgeving.
Resultaat: elk jaar een paar kilo zwaarder, steeds minder energie en erg gefrustreerd dat mijn kleding niet lekker meer zat. Ik woog bijna net zoveel als aan het eind van mijn eerste zwangerschap (82kg)😒 De knop moest om! Nou kun je honderden euro’s uitgeven aan therapieën en personal trainers. Gegarandeerd resultaat, maar dat was ik niet van plan.
Gelukkig kwam ik terecht op het 5 kg kwijt programma van Sportrusten toen ik op zoek was naar informatie over Intermittent Fasting. Ik dacht: “30 dagen, dat kan ik” Op dag 1 van het 5kg kwijt programma moest ik doelen bepalen. Nu op dag 15 zie ik dat deze veel te ambitieus zijn. Teleurgesteld? Misschien een beetje, want wie legt de lat zo hoog? Ikzelf. Tevreden? Ja! Want ondanks dat ik vega(n) eet en geen kwark, geen enkele soort kaas, olijven, avocado’s en tomaten lust, hou ik het al 2 weken vol. Een ontzettende energiedip met barstende koppijn rond dag 10,11 en 12 heb ik overleefd en in plaats van te stoppen heb ik volgehouden.
Resultaat op dag 15: -1,1 kg en -3 cm. Ik kruip rustig door naar -5 kg op dag 50?? Wie zal het zeggen 😇 En wie weet naar -12 kg op dag xx met een fit en gezond lijf en barstend van de energie! Lijkt me fantastisch!
Petra Kooistra
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 apr 2021, 21:53

Re: Dag 15 en verder doorkruipen in 5 kg kwijt

Bericht door Petra Kooistra »

Lekker bezig!

Ik herken me in de 'uitersten'. De balans vinden is moeilijk én voortdurend aan verandering onderhevig.
Enne, kleine stapjes zijn ook stapjes hè 😉
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Dag 15 en verder doorkruipen in 5 kg kwijt

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Petra en Ilse,

Het streven naar perfectie in korte tijd kan inderdaad té grote stappen opleveren en daardoor raakt je lijf weer teveel uit balans.
Juist in kleine stappen ben je goed op weg.
En de 30 dagen... ze zijn misschien wel té misleidend... Want ik wens je geen -5kg toe in een maand als dat betekent dat je ze na een maand weer terug hebt. Ik wil vooral een manier aanbieden die je je hele leven kunt inzetten en zo enorme stappen voor je gezondheid maakt.

Groetjes Janneke
Ilse Wever
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2021, 20:54

Re: Dag 15 en verder doorkruipen in 5 kg kwijt

Bericht door Ilse Wever »

Dank voor jullie reacties! Ik ben benieuwd of ik in een mooie balans kan komen. Programma is prima voor elkaar en ik wacht op het volgende stapje...wellicht wordt dit straks het kantelpunt waarover ik bij andere deelnemers lees.
Bretske
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 mei 2019, 17:52

Re: Dag 15 en verder doorkruipen in 5 kg kwijt

Bericht door Bretske »

Wat een leuk geschreven bericht. En ook wel herkenbaar. Die mateloosheid. Wat dat betreft streef ik naar het perfecte leven en dat betekent dat niet alles perfect kan zijn of gaan. Daar past Jannekes programma heel goed in.
Grote veranderingen beginnen met kleine stapjes. We worden soort van Levenskunstenaars. :)

Dank voor het delen van je ervaring. Ik ben benieuwd hoe het op dag 50 met je is.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Dag 15 en verder doorkruipen in 5 kg kwijt

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Levenskunstenaars... Wauw!
Plaats reactie