halverwege

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peterde
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 dec 2014, 13:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

halverwege

Bericht door peterde »

Hoi Janneke,

Halverwege 3,4 kilo kwijt, weer lol in het hardlopen en ik eet nog steeds lekker en absoluut geen honger!

Het gaat dus prima en heel af en toe 1 a 2 wijntjes er bij :) Tot nu doe slechts 1 x behoefte aan een eitje tussendoor gehad.

Mijn ontbijt favorieten zijn druiven/aardbeien/blauwe bessen en walnoten in volle yoghurt of volle kwark.

Als lunch neem ik of een kant en klaar salade of 2 volkoren boterhammen belegd met een klein beetje becel, camembert snijworst gemengde sla, olijven en walnoten ivm het makkelijk klaar maken op het werk voor de lunch.

Rode linzen gekookt zijn niet mijn favoriet, maar quinoia duidelijk wel even als de oven groente schotel en gevulde courgettes en natuurlijk bananen brood en de wraps. Als ik soms een ander groente heb google ik op koolhydraat arme recepten met dat ingrediënt voor inspiratie.

Inmiddels ook al weer 2 x met wat de pot schaft meegegeten maar dan gewoon veel minder pasta of rijst nemen met ruim de saus en groente werkt ook prima!

Tussendoor drink ik bruiswater, Saksia water met een smaakje en thee.

Lopen weer opgebouwd van 0 x in de week tot 3 x in de week van een kilometer of 4 tot een kilometer of 6,5. Ik was natuurlijk wel al een ervaren loper, maar de plezier en tijd er waren een beetje weg

Mijn doelen zijn doorgaan op deze weg en weer langzaam gaat trainen op meer snelheid en interval in het loopschema en toch weer 1x per week rond de 10 km hardlopen qua afstand. Begonnen op 87 kilo maar in de weken daarvoor zag ik ook 88 en 89 voorbijkomen :( Uit eindelijk denk ik dat mijn ideale gewicht tussen de 80 en 82 light maar dat gaan we zien en is voor mij geen heilig moeten.

Slechts 1 dag last gehad van het hoofdpijn in het afvalprogramma.

Groetjes,


Peter
Marion van Beek
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 feb 2021, 12:05

Re: halverwege

Bericht door Marion van Beek »

Dat klinkt goed! Beter dan mijn eerste veertien dagen: buikgriep gehad, hoofdpijn en twee? kilo afgevallen + heel erg moe na training. Maar ik geloof toch dat ik door kan zetten en dat er wel verbetering komt, ook al blij met die paar kilo’s minder!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: halverwege

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Wauw, Peter. Wat een mooi verhaal en wat een fantastische stappen zet je om je gezondheid te beinvloeden!
Super om te horen.
Zoals Barry Stevens zou zeggen:
Vooral doorgaan :-)

@Marion van Beek
Je kunt echt flink moe worden ja, als je lijf in de stand van wisseling van energiehoushouding zit, kun je echt merken dat je trek hebt, dat je moe bent, dat je het koud hebt enz. Ook de trainingen voelen aan het begin zwaarder inderdaad. Goed dat je hebt doorgezet.
Geef het een maand en kijk dan hoe het je bevalt. Veel mensen gaan gewoon lekker door en merken na drie maanden zo'n verschil dat ze niet meer anders willen.

Groetjes Janneke
Gebruikersavatar
peterde
Berichten: 74
Lid geworden op: 30 dec 2014, 13:37
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: halverwege en nu 30 + 9 dagen

Bericht door peterde »

Nog geen update gegeven in verband met onze korte vakantie.

Maar het programma geeft mij helemaal gebracht waar ik wilde zijn. Vanmorgen gaf de weegschaal 81,9 kg aan :D (Het programma gestart op 87 a 88 kg)

Inmiddels eet ik ook al weer af en toe bij het warm eten met de pot mee maar neem dan meer veel meer groenten en maar een heel klein beetje groenten. Voorts vind ik Bulgur en Quinoia perfecte vervangers voor rijst. Alleen vind ik Bulgur veel makkelijker in gebruik.

Het programma werkt echt en belangrijker het werkt ook echt mede omdat je geen honger lijdt. Het programma heeft mij vooral geholpen met het veranderen van mijn eetpatroon.

Nu kijken want het met het hardlopen doet want door het programma ben ik ook weer enthousiast aan het hardlopen gegaan. Misschien wel iets te enthousiast want ik heb mij toch laten verleiden, mede door het verhaal van Koen, om een Stryd aan te schaffen. Na het introductie plan van 14 dagen en een 5km testloop van net iets onder de voorspelde eindtijd denk ik inderdaad dat de Stryd mij helpt om in de juiste zone te trainen. Best wel veel op superslakke gang in mijn geval, maar toch lijkt de snelheid er niet onder te lijden. Op dit moment volg ik het Stryd voorbereidingsprogramma voor een test 10km in juli en ik ben benieuwd of dit in combinatie met het lagere gewicht gaat leiden tot nog meer loop plezier.

Peter
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: halverwege

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Wauw, Peter!

Wat een geweldig bericht!
Zoveel kilo's kwijt, weer enthousiast aan het sporten!

Ik word heel blij van je bericht!

Alle goeds en loop lekker met Stryd!

Groetjes Janneke
Plaats reactie