Mijn ervaringen

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Arjan Ravesloot
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 dec 2020, 09:00

Mijn ervaringen

Bericht door Arjan Ravesloot »

Arjan
Ik ben op 1 Januari begonnen met een programma waarin ik geen alcohol meer drink, elke dag mediteer, koud douchen en een uur wandelen. Ik heb gewoon 3 maaltijden per dag gegeten. Ontbijt met een smoothie, lunch meestal met een salade en 's avonds wat de pot schaft. De eerste twee weken ging het gewicht mooi naar beneden van ~86 kg naar 83.5 kg. Toen ineens van de een op de andere dag was het gewicht 87 kg. Ik dacht oprecht dat de weegschaal het probleem was, heb zelfs de batterijen vervangen !! Nu al een week op 86.5 kg, en er gebeurt niets. Buikomvang is niet toegenomen met het gewicht.
Heeft iemand hier een verklaring voor?

Ik voel mij overigens prima met mijn aangepaste leven. Ik merk dat de alcohol een veel te grote impact had op mijn leven en ben er blij mee dat ik dit nu al een maand heb laten staan
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Mijn ervaringen

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Arjan,

Interessante kost dat je gewicht nu 87 is terwijl je er eigenlijk nog wat kilo's af zou willen hebben.
Je hebt mooie stappen gezet om kilo's kwijt te raken maar toch ben je er nog niet. Dat is niet het einde van de wereld.
Ik zou je zeker willen aanmoedigen om je nieuwe patronen een poosje door te zetten om het effect te gaan bemerken.
Er kan vanuit verschillende hoeken een verklaring liggen:
* Heb je genoeg ontspanning? Een lijf in stress komt niet goed tot het verbranden van vetten.
* Je hebt minder vetten, maar meer spieren. Als ik lees dat je buikomvang niet is toegenomen kan daar een verklaring liggen. Zeker ook gezien het feit dat je koud doucht, waardoor je bruine vetcellen een groter aandeel krijgen.
* Je eet nog meer dan je binnenkrijgt: je kunt je maaltijden iets verkleinen om te ervaren wat dat oplevert.

het is in ieder geval een goed teken dat je je lekker voelt met je nieuwe gewoontes. Je lijf kan zomaar een maand nodig hebben om vanuit suikerverbranding naar een flexibele verbranding te gaan. Neem de tijd en ga nog even door met al je mooie werk.

Groetjes Janneke
Plaats reactie