2,5 weken 30 dagen eten

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Romelia
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jul 2017, 08:59

2,5 weken 30 dagen eten

Bericht door Romelia »

Hoi Janneke!

Ik ben op 2 november begonnen met het programma en heb mezelf vandaag weer gewogen: bijna 4 kg afgevallen!
Op 2 november woog ik 61 kg en nu 57,1. Dat gaat wel heel hard, want ik wilde maximaal 4 kg afvallen...
Da's natuurlijk heel fijn, maar gelijk maak ik me een beetje zorgen.
Ik wil niet meer gewicht kwijt raken. Hoe zorg ik ervoor dat dat niet gebeurt, maar toch het eetpatroon vasthoudt?
Eet ik wel voldoende? Af en toe met hardlopen heb ik het gevoel dat ik een beetje slap ben.
Tegelijkertijd met dit programma train ik het 10 km-schema en probeer de overige dagen een wandeling te maken. Elke dag doe ik een ademhalingsoefening van 10 minuten.

Ik voel me goed en het maar 3 x per dag eten lukt me wonder boven wonder.
Jarenlang moest ik echt elke 2,5 uur iets eten, anders werd ik slap en kreeg ik buikpijn.
Natuurlijk ga ik wel eens in de fout, maar ik probeer niet te streng voor mezelf te zijn.
Het minder suikers eten gaat goed, maar blijft lastig. ik ben nou eenmaal al jaren verslaafd aan suiker!

Ik ben goed in het volgen van programma's, maar zodra dat programma voorbij is wordt het moeilijk....
De programma's van Sportrusten vind ik fijn. Elke dag kijk ik uit naar de mails met tips en informatie.
Het eetschema en het 10 km-schema heb ik uitgeprint en gebruik ik als een soort dagboek: elke dag noteer ik kort wat ik gedaan/gegeten heb.
Dat geeft me houvast.

P.s.
Vorig jaar rond deze tijd was ik 10 kg afgevallen met het programma Powerslim. Deze zomer was ik weer 5 kg aangekomen en dat was het signaal voor mij om weer op mijn eten te gaan letten. Deze keer niet met speciale producten, maar met 'gewoon' gezond eten en het programma 30 dagen eten.

Het sporten en de ademhalingsoefeningen zijn voor mij niet nieuw, ik probeer al jaren 3 x per week te sporten (combinatie van hardlopen en wandelen)

warme groet,
Romelia
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 2,5 weken 30 dagen eten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Romelia,

Je bent dus heel voortvarend begonnen en je voelt en ziet wat daarvan de positieve effecten van zijn voor je.
Dat is natuurlijk supermooi.
En inderdaad: met gewone producten, geen poespas, maar 'gewoon' gezond eten.

Om te voorkomen dat je teveel gewicht kwijtraakt, kun je een beetje meer koolhydraten toevoegen aan je maaltijden, of je voegt maar meer fruit toe. Dus je voegt wat extra linzen, zoete aardappel, volkoren brood, zilvervliesrijst toe of je neemt een schaaltje extra fruit.

Dan blijf je wel gezond eten en krijg je genoeg gezonds binnen om de trainingen voor de 10km voort te zetten.

Wat ook belangrijk is om te gaan doen de komende maanden:
Voeg ook eens een dag toe waarin je wat minder streng bent voor jezelf om zo te ervaren hoe je het ook weer kunt terugpakken zonder 5 kilo aan te komen. Op die manier creëer je een mooie balans van 90% gezond en 10% momenten die je jezelf ook gunt.

Groetjes Janneke
Romelia
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jul 2017, 08:59

Re: 2,5 weken 30 dagen eten

Bericht door Romelia »

Goeie tips Janneke! Dankjewel!

Ik ben benieuwd hoe lang de informatie binnen het programma beschikbaar blijft.
Stopt dat meteen na 30 dagen of kan ik langer terugkijken naar de filmpjes e.d. ?
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 2,5 weken 30 dagen eten

Bericht door Janneke - Sportrusten »

De filmpjes blijven beschikbaar als je het programma hebt gekocht, dus je kunt het blijven herhalen als je wilt.
Als je een lidmaatschap hebt, blijven ze beschikbaar tijdens je abonnement.

Groetjes Janneke
Romelia
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 jul 2017, 08:59

Re: 2,5 weken 30 dagen eten

Bericht door Romelia »

Top!
Plaats reactie