Dag 15. Twee weken voorbij.

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Sabine Roelevink
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2020, 22:37

Dag 15. Twee weken voorbij.

Bericht door Sabine Roelevink »

Dag Janneke en Koen, hallo mede sportrusters,

vandaag is mijn 15e dag van dit programma. Heel voortvarend begonnen. Koelkast volgepropt met voedzame producten. Elke dag keurig 3 keer eten ging me prima af. Leuk rommelen met de nieuwe recepten en hier en daar mijn touch eraan geven. Ik loop hard sinds anderhalf jaar geleden. Ik volg daarom het schema van de 10 km, maar dan doe ik alles dubbel (had ik bedacht) staat er 3 km D2, dan loop ik er 6. De 4e dag ging ik voor het eerst nuchter 's ochtends hardlopen, nadat ik 2 glazen water had gedronken. Ik kwam gebroken thuis. Hele ochtend min of meer niet aanspreekbaar, ik was ka-pot. Maar verloop van de dag herstelde ik.
Ademhalingsoefeningen doe ik iedere dag zeker 2 keer. Heb paar jaar geleden yoga gedaan en beviel 5,5 jaar geleden van mijn zoon middels de hypnobirthing manier (in dusdanige ontspanning raken dat je de pijn kunt opvangen), ik voel me thuis bij jezelf ontspannen middels een rustig ademhaling, maar gebruikte het niet (meer).
Sinds deze mega dip op de 4e dag gaat het in vogelvlucht beter. Heb geen hoofdpijn meer, dat wat ik 2 weken lang voordat ik met het sportrusten programma begon, ik zat duidelijk in die suiker/koolhydraten pieken en dip. Ik besloot dit schema te volgen om meer te leren over (mijn) het lijf.
Daar ben ik nu heel blij mee. Mijn rusthartslag lag meestal rond de 62, na de eerste week gemiddeld nu op 56 en ik zit nu op 49..
Ik moet zeggen, in die twee weken heb ik 4 avonden bij de thee een koekje genomen. En er van genoten.
Ik val alleen nog niet echt af, ik ben een halve kilo kwijt.. tja misschien heb ik te hoge verwachtingen.. Ik nam daarom gisteren een snackbar maaltijd met mijn gezin. Klaar met de drukte van mijn werk en de drukke week in het gezin. Even losss.. even gewoon.
's Avonds chocola.. ja ik was er echt even klaar mee.
Vanochtend zag ik dus dat er een halve kilo af was (of het is gewoon het moment) maar dat mijn buikomvang met 2 cm is afgenomen.. oh... hej...
dat gaf me motivatie voor een nieuwe dag vanochtend en hoe ik de volgende twee weken tegemoet zie. Ik geniet van het hardlopen, het ontspannen, maar heb echt behoefte om af en toe even gewoon te doen. Niet omdat ik crave naar zoet of snaaien, maar omdat ik van de smaak van chocola hou.
Ik hoop dat ik daar ook nog gewoon een klein beetje mee door kan gaan. Geen gekkigheid, maar in deze voortvarendheid, want ik voel me geweldig, wil ik me ook gewoon gewoon voelen door zoiets te kunnen eten.
Vanochtend een D2 run, biiijjnna een pr... zomaar uit het niets. Maar zo begon ik er niet aan. Ik voelde me losjes en liep vanzelf, en dat was alweer een tijdje geleden...
Misschien ben ik dan toch op de goede weg..

Groetjes Sabine
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Dag 15. Twee weken voorbij.

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Sabine,

je bent zeker op de goede weg. Gewoon lekker doorgaan. En af en toe een beetje chocolade kan prima natuurlijk.

Als je merkt dat je nog onvoldoende gewicht kwijtraakt, kun je gaan kijken of je maaltijden wellicht iets té groot zijn.
Als je merkt dat je helemaal kapot bent ná het nuchter lopen, is dat een teken dat je suikers nog als voornaamste brandstof worden ingezet, dan ga je de switch nog maken, en dan ga je daar echt de vruchten van plukken.

Ga lekker door, je bent goed bezig!

Groetjes Janneke
Sabine Roelevink
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2020, 22:37

Re: Dag 15. Twee weken voorbij.

Bericht door Sabine Roelevink »

Hoi!

Dank voor je motiverende reactie. Ik verklein de porties sinds een week iets, maar veel eet ik niet.
Puur zoals op de foto staat in je recepten zo ongeveer,
Maar geeft niet, ik ga door zoals ik het doe. Heerlijk nuchter vogels gekeken gisteren (derde keer nuchter trainen. De twee na de eerste gingen príma! :) ) , en wie weet ga ik het schema van de halve marathon (nog) volgen ipv het dubbelen van het schema van de 10.
Ik merk dat ik conditioneel goed ga, maar mijn gewicht (86) en mijn spieren het lang niet altijd trekken. Ben een jogger.
Ik doe wel 1 of 2 keer per week wat core oefeningen thuis erbij.
Ik voel me fijn, ik lees de boeken met plezier . Let’s Go!

Groeten Sabine
( @shinntii instagram)
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Dag 15. Twee weken voorbij.

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha Sabine,

Ik heb je meteen even opgezocht op IG ;-)

Je bent echt goed bezig Sabine! Probeer wel lekker de tijd te nemen, dat je nu niet té hard van stapel loopt waardoor je kans op blessures toenemen. Dat zou zonde zijn.

Groetjes en tot Insta ;-)

Janneke
Sabine Roelevink
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2020, 22:37

Re: Dag 15. Twee weken voorbij.

Bericht door Sabine Roelevink »

Hi!

Ik zag het op insta! Gezellig.
Nee daarvoor probeer ik te waken.
Sinds gister denk ik te vóelen dat mijn lijf slanker wordt. Dat voelt lekker, (ik check zaterdag weer)
maar mentaal even in een dipje. Ach druk op het werk en andere oorzaken, maar het eten en sporten gaat goed.
Gauw weer crackers maken haha.
Groetjes Sabine
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Dag 15. Twee weken voorbij.

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Een dipje hoort erbij, dat is helemaal niet erg.
Als het je lukt om met gelijkmoedigheid naar je eigen dipje te kijken (observerend: ik voel me nu verdrietig) dan is dat supermooi en lukt het vaak beter om niet allerlei gedachten te krijgen die destructief zijn.
Liefs!
Sabine Roelevink
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2020, 22:37

Re: Dag 15. Twee weken voorbij.

Bericht door Sabine Roelevink »

Zit wel goed, dank je!
Enne, na de derde week. -2 kilo en -3cm!
En door maar weer. Nu formule 1 kijken! Straks lekker hardlopen. :D
Groetjes
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Dag 15. Twee weken voorbij.

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Dat klinkt als een heerlijke dag!

:-)
Plaats reactie