ervaring na 2 weken

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Anita Verkaik
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2020, 23:19

ervaring na 2 weken

Bericht door Anita Verkaik »

Hoi allemaal, ik wil graag mijn ervaring delen met betrekking tot het programma. Ben nu twee weken bezig en vind eigenlijk dat best goed gaat :D
Ik heb twee doelen. Een: gewicht onder de 60 kilo en een gewoonte doorbreken om in avond (zelfs in nacht als ik wakker word) zin in wat lekkers hebben en daar dan niet aan toegeven of eigenlijk dat gevoel niet meer hebben. Ik startte twee weken geleden op zondag met 65,8 kilo en vandaag 63,5 (- 2,3 kilo). En eerlijk ook zeker met eetmomenten die niet onder het kopje 'gezond' behoren. Maar daar met een andere inslag naar gaan kijken. Niet: o jee, nou dan heb ik nu dus alles verprutst, maar oké ik geniet hiervan en morgen pak ik draad gewoon weer op! De dagelijkse mailtjes en video's vind ik inspirerend en een stok achter de deur. Wat betreft het tweede doel. Dit heeft volgens mij met twee dingen te maken. Enerzijds is het een gewoonte geworden om iedere avond die prikkel te krijgen van snaaitrek en anderzijds ook wat je die dag hebt gegeten. Het vergt dus ook wel een mentale switch om die gewoonte te doorbreken. Het is mij zeker nog niet alle dagen gelukt, maar gaat steeds beter en als het mij lukt, heb ik in de ochtend ook een heel goed gevoel en start ik de dag veel beter en dat is een enorme motivatie.
Voordat ik dit programma startte had ik al een aantal gewoontes in mijn dagelijks leven toegepast, waar ik mij super goed bij voel. Dit is intermittent fasting (5 à 6 x per week, 16/8 methode). Intermittent fasting is heel goed te combineren met dit programma. Ik eet dan 2 x per dag, maar wel behoorlijke gevulde maaltijden. En iedere ochtend 3 minuten koud na douchen (dit geeft zo'n enorme boost, ik kan nu niet meer zonder..)
Tijdens dit programma ben ik ook de ademhaling van Wim Hof gaan toepassen. Dit is in combinatie met het koud douchen ook heel goed. Dit doe ik nu 2 x per dag en daar voel ik mij ook heel goed bij. Verder heb ik iedere dag een genietmomentje van koffie met een stukje pure chocolade.
Sporten (hardlopen, spinning en krachttraining) deed ik al, maar door Corona wel even versloft, dus daar pak ik ook de draad weer op.
Kortom: dit is voor mij het laatste zetje om nog lekkerder in mijn vel te zitten :D

Fijne zondag en succes allemaal. Groetjes, anita
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: ervaring na 2 weken

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Anita,

Wat een feestje om jouw mail te lezen, dank je wel.

Je bent op alle vlakken goed bezig, super!

Erg fijn dat je mentaal in de positieve kant denkt; geen oordelen naar jezelf als het even niet lukt, dat geeft veel rust.

De trek in de avond ga je geheid kwijt raken, je bent al goed op weg en de komende weken ga je merken dat het steeds meer avonden zal lukken.

Alle goeds,

Janneke
Anita Verkaik
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 jul 2020, 23:19

Re: ervaring na 2 weken

Bericht door Anita Verkaik »

Hoi Janneke,

Wat leuk dat je deze reactie geeft en dat tijdens jouw vakantie in Wijk aan Zee toch?

Als ik jou nog een vraag mag stellen. Ik zag in één van de filmpjes dat jij vegetarisch eet. Ik ook. Slik jij extra supplementen en zo ja welke?

Bedankt en als je nog aan zee bent, geniet ervan :)

Groetjes, anita
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: ervaring na 2 weken

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi Anita,

Ik ben inmiddels van Wijk aan Zee verkast naar Amsterdam, en dat is een beetje vakantie en een beetje werken :-)
Ik ben een nieuw boek aan het schrijven, en heel veel aan het koken.

Ik eet inderdaad vegetarisch ja, ik slik niets bij.

Ik heb een aantal keer mijn bloed laten prikken en alle waardes zijn goed.
Als je veganistisch eet, kan het nodig zijn om te supplemeren.

Maar als je genoeg peulvruchten, ei, groenten en fruit en dagelijks wat ongebrande noten eet, krijg je genoeg binnen door gevarieerde maaltijden.

Groetjes Janneke
AstridT
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 jan 2017, 21:40

Re: ervaring na 2 weken

Bericht door AstridT »

Hoi Anita,

Het is vooral belangrijk om op vitamine B12 te letten. Eet je nauwelijks zuivel/kaas dan kun je hier een tekort in krijgen. Dat is heel gevaarlijk. Maar makkelijk aan te vullen.

Succes!
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: ervaring na 2 weken

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Klopt helemaal Anita, bedankt voor je aanvulling :-)

Groetjes Janneke
Jan_V
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 jul 2017, 10:03

Re: ervaring na 2 weken

Bericht door Jan_V »

Maar het is toch zo dat je niet alle waardes van vitamines en mineralen uit het bloed kunt meten. De magnesiumwaarde uit je bloed zegt niets over voldoende of onvoldoende magnesium in je cellen. Q10 is volgens mij ook een voorbeeld.
Plaats reactie