Tweede X 30 dagen, help!

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
mpantus
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mei 2020, 11:34

Tweede X 30 dagen, help!

Bericht door mpantus »

Hoi Janneke,

Ik ben met goede moed de eerste keer met het 30 dagen programma begonnen en besloot al snel dat ik het mijn nieuwe leefstijl wilde maken. Het 3 keer per dag eten ging mij redelijk goed af. Wel vind ik het moeilijk om helemaal geen brood te eten en toen vond ik eiwitrijk brood bij de Lidl, leek mij echt een uitkomst. Ken je het toevallig?
Lang verhaal kort na 6 weken was ik 4 kilo afgevallen en hoewel ik meer had gewild was ik best tevreden. Maar toen kwam ik ineens weer 1,5 kilo aan! Ik begrijp het niet zo goed. Hebben mensen dit vaker? Ik ben wel schildklierpatient misschien maakt dat nog uit?
Ik geloof echt in dit programma dus vind het te vroeg om de moed al op te geven.

Hartelijke groet Mieke
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Tweede X 30 dagen, help!

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Mieke,

Goed dat je mailt met je ervaring. 4 kilo eraf na 6 weken is een hele mooie winst, als je dan eens 8 weken verder bent, of 12 weken verder bent...
Het eiwitrijke brood van de Lidl ken ik niet, maar laat ik helder zijn; brood is niet het verboden woord he? Als je brood wilt eten; dat kan gewoon! Alleen pas het wel aan: neem goed brood; lekker volkoren bv en beleg je brood dik met sla, ei, avocado, kaas, tonijn... Je eet op die manier geen 4-5-6 broodjes meer, maar 2 dik belegde boterhammen; zo kun je toch genieten van brood alleen op een andere manier dan je wellicht gewend bent.
Dat je ineens weer wat gewicht bent aangekomen, hoeft geen paniek te veroorzaken; je lijf wisselt iedere dag enorm van gewicht; hormonen en vocht; er kan zomaar 2 kilo verschil zitten in 2 dagen zonder dat je daar écht een oorzaak voor ziet. Als je wat meer koolhydraten eet, heb je ook wat meer vocht in je lijf waardoor je wat zwaarder bent. je schildklier kan hierin ook een betekenis spelen. Hoe is je gevoel van inspanning en ontspanning; heb je het idee dat je voldoende kunt ontspannen? Dat je meerdere momenten per dag hebt waarop je echt kunt ontspannen en even op de rem kunt trappen? Dat is enorm belangrijk voor je lijf en voor het stimuleren van je vetverbranding.
Ik zou je willen aanmoedigen om door te gaan met de drie maaltijden per dag, ook gewoon brood te eten, maar wel te proberen een koolhydraat arme maaltijd te nemen per dag.

Ik hoop dat je over een week of 2 nog eens laat weten hoe het met je gaat.

Alle goeds, lieve groeten, Janneke
Plaats reactie