30 dagen programma 5 kilo kwijt (halverwege)

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Hans120766
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2016, 16:30

30 dagen programma 5 kilo kwijt (halverwege)

Bericht door Hans120766 »

14 dagen onderweg. Even delen.
Ik ben nu 14 dagen onderweg en dus bijna halverwege. Het maximaal 3x per dag eten zonder tussendoortjes gaat me goed af. Er staan dan ook hele lekkere gerechten in het boek. Mijn favoriet tot nu toe de Thaise wok. Wat ik wel wat lastig vind is de lunch. De sla en de varianten daarop komen een beetje mijn neus uit. Daarnaast kan ik op het werk niks bereiden. Teruggrijpen naar boterhammen ligt op de loer. Nou kan ik die boterhammen natuurlijk met van alles gaan beleggen maar het blijven wel kooihydraten en variaties op salades. Daar zou iets op verzonnen moeten worden. Daarnaast is het in zijn algemeenheid ook wel heel veel (snij)werk. Maar goed dat heb ik er voor over. Wat is het resultaat tot nu toe? 1,4 kilo minus. Het begin is gemaakt. :D
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 30 dagen programma 5 kilo kwijt (halverwege)

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Hans,

Tot mijn grote spijt zie ik je bericht nu pas... Mijn excuses!!

Hoe is het je de afgelopen maanden vergaan?

Tja... die lunch... dat is toch altijd een beetje zoeken he?

Die boterhammen kunnen wel he? Alleen is het goed om niet meer zes broodjes te eten met kaas, maar bijvoorbeeld twee of drie dik belegde broodjes met sla, avocaco, vis, groenvoer, kip etc... Daar kun je natuurlijk volop in variëren.

Ik ben ook wraps erbij gaan eten als lunch; een volkorenwrap met een beetje zalm, boursain, sla, komkommer, tomaat.
Of een wrapje met linzen, paprika, sla, koriander... Ontzettend lekker en al van te voren te bereiden. Het is inderdaad erg gemakkelijk om terug te grijpen naar de boterham.

Groetjes Janneke
Tjim
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2019, 13:11

Re: 30 dagen programma 5 kilo kwijt (halverwege)

Bericht door Tjim »

Dag,
De lunch vind ik ook lastig, viel steeds weer in salade en variaties op het thema. Heb nu ook wraps erbij gedaan ter afwisseling. Wat mij helpt is dat ik het de dag tevoren klaar maak en probeer op een leuke manier te verpakken. Bijvoorbeeld in een stuk bakpapier met een touwtje erom of in een zgn “ reusable bees wrap” gekocht bij Dille en Kamille. Ook gebruik ik wel jampotjes voor salade of een weckpotje. Zo is de lunch steeds weer een cadeautje!
GroetTjim
Itta
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2019, 09:31

Re: 30 dagen programma 5 kilo kwijt (halverwege)

Bericht door Itta »

Goeie morgen

Wat ik super vind voor lunch is een thermoskan van mn heerlijke eigengemaakte soep mee.
Soepen vind ik geweldig om allerlei restjes groenten in te verwerken , bio boullionblok/poeder er bij en dan met de staafmixer er door.
Je kunt natuurlijk ook originele recepten gebruiken.

Weet je dat er zelfs thermoskannen zijn met een grote opening (via Bol, Decatlon en blokker) voor soep of zelfs fijn warm eten denk aan iets van quinoa of rijstgerechten

Smakelijk🤩
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: 30 dagen programma 5 kilo kwijt (halverwege)

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Wat een goede ideeën! Bedankt voor het delen :-)

Groetjes Janneke
Plaats reactie