Ik val niet af

Deel hier je ervaringen met het programma.
Cositas

Re: Ik val niet af

Bericht door Cositas » 03 jun 2019, 09:59

In het begin van het programma ging het heel soepel. Drie keer per dag eten was (oké is nog steeds) geen probleem. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn lijf als het ware aan het protesteren was: enorm opgeblazen buik, slechte stoelgang. Dan is het lastig om strak het programma te blijven volgen merkte ik.
Ik heb op het laatst de weegschaal zelfs gemeden. Merkte dat mijn kleren strakker zaten en daar baalde ik enorm van.
Het afgelopen weekend was ik weg. Nergens op gelet. (Nou een beetje wel, want geen ontbijtkoek gepakt bij de koffie). En vanochtend moest ik er toch aan geloven. Op die verrotte weegschaal. Één kilo erbij!! Ik had al besloten om vanaf vandaag (opnieuw) te starten. Met hernieuwde energie én motivatie.
Wat als ik weer zo opgeblazen raak? Tips? Dat demotiveert me enorm namelijk. En ik wil echt kilo’s kwijt.

Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten » 16 jun 2019, 18:49

Hoi beste Cositas,

Wat vervelend dat je zo'n slechte start hebt gehad! En een opgezette buik is zeker vervelend!

Ik ben benieuwd hoe het nu gaat?

Wil je het laten weten? Dan kijken we even samen waar eventuele aandachtspunten liggen.

Groetjes Janneke

Marjolente

Bericht door Marjolente » 17 jun 2019, 07:12

Cositas schreef:
03 jun 2019, 09:59
In het begin van het programma ging het heel soepel. Drie keer per dag eten was (oké is nog steeds) geen probleem. Op een gegeven moment merkte ik dat mijn lijf als het ware aan het protesteren was: enorm opgeblazen buik, slechte stoelgang. Dan is het lastig om strak het programma te blijven volgen merkte ik.
Ik heb op het laatst de weegschaal zelfs gemeden. Merkte dat mijn kleren strakker zaten en daar baalde ik enorm van.
Het afgelopen weekend was ik weg. Nergens op gelet. (Nou een beetje wel, want geen ontbijtkoek gepakt bij de koffie). En vanochtend moest ik er toch aan geloven. Op die verrotte weegschaal. Één kilo erbij!! Ik had al besloten om vanaf vandaag (opnieuw) te starten. Met hernieuwde energie én motivatie.
Wat als ik weer zo opgeblazen raak? Tips? Dat demotiveert me enorm namelijk. En ik wil echt kilo’s kwijt.
Hoi!
Ik heb hetzelfde als ik niet een klein beetje muesli of een volkoren boterham of cracker wet per dag. Ik eet veel fruit en groenten en daar zouden genoeg vezels in zitten maar mijn buik wil wat anders. Ik denk dat ieder lijf anders is. Ga zoeken wat voor je werkt ☺️ En op zoek samen met Janneke !

AnnikaE

Bericht door AnnikaE » 09 sep 2019, 09:32

Morgen is de laatste dag van de 30 dagen.
Ik ben 2,5kg zwaarder geworden! Daar baal ik natuurlijk wel van. Maar realiseer me ook dat ik me eigenlijk wel goed voel. Voordat ik aan het programma begon voelde ik me echt slecht. Lusteloos en zwaarlijvig.

Dat gevoel heb ik zeker niet meer. Ik slaap goed. Heb energie. Mijn huid en nagels zien er beter uit.
Dat is me ook zeker veel waard. Van de week bedacht ik me dat het zo ook goed is en dat ik gewoon zo door blijf gaan. Ik ga me hierna nog een keer aanmelden. Gewoon voor het extra steuntje in de rug.

Dank voor de tips.
Wie weet gaat de wijzer van de weegschaal (ik heb geen digitale maar een gezellige ouderwetse) toch nog een keer de kant op waarheen ik graag zou willen dat de wijzer heen gaat. Naar 65kg.

AnnikaE

Bericht door AnnikaE » 11 okt 2019, 15:28

Na een 2e ronde van 30 dagen gevolgd te hebben, is mijn lichaam uiteindelijk toch in de vetverbrandingsmodus gegaan. De eerste keer dat ik het programma volgde kwam ik 2,5kilo aan. Maar voelde me wel erg goed wat me toch een voldaan gevoel gaf. Ik ben door gegaan. En ben nu na nog eens 30 dagen, 5kilo lichter!
Het bevalt me goed. Geen dipjes meer waardoor ik ging “snaaien”. Het gevoel dat ik het “moet volhouden” is er niet meer.
Het is inmiddels een “way of life”.

Bedankt voor alle tips, gerechten en de aanmoedigingen middels filmpjes.

Janneke - Sportrusten

Bericht door Janneke - Sportrusten » 05 nov 2019, 12:24

Oohh Anika,
Wat enorm fijn om te lezen!!
Soms duurt het echt wat langer om in de vetverbranding te komen.
Goed dat je hebt geluisterd naar dat wat het je opleverde zonder dat je gewicht kwijt bent geraakt en door bent gegaan!
Gefeliciteerd!
Groetjes Janneke

Plaats reactie