Ben niet echt vrolijk

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Hanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:47

Ben niet echt vrolijk

Bericht door Hanne »

Weet iemand hier een tip voor: ik eet vers en met weinig koolhydraten, neem geen tussendoortjes meer en sport/wandel regelmatig. Alleen mijn humeur wordt er niet beter op. En ik voel me niet top. Wat kan ik doen?
Liainactie
Berichten: 11
Lid geworden op: 26 apr 2019, 16:42

Re: Ben niet echt vrolijk

Bericht door Liainactie »

He wat vervelend voor je
Ben je ook 1 mei begonnen? Misschien moet je lichaam aan de overgang naar 3 maaltijden en geen toegevoegde suiker wennen. Drink veel water, ademhalingsoefening, stukje wandelen?
Denk dat bijna iedereen wel even moet wennen aan dit alles. Veel succes!
Hanne
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:47

Re: Ben niet echt vrolijk

Bericht door Hanne »

Dank je. Ik ga het proberen.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ben niet echt vrolijk

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Hanne,

Het zijn bekende verschijnselen, je lijf moet eraan wennen dat je geen suiker meer eet.
Daar kun je inderdaad een wat lusteloos en chagrijnig gevoel van krijgen.
Probeer door te zetten, je gaat er echt baat bij hebben als je er doorheen bent.
Mocht je teveel honger hebben, sta dan toe dat je een verstandig tussendoortje neemt; een handje (liefst ongebrande) noten.

Succes Hanne!

Hartelijke groeten van Janneke
lijo
Berichten: 9
Lid geworden op: 23 jan 2019, 20:40

Re: Ben niet echt vrolijk

Bericht door lijo »

Ik heb er ook last van. Ook hoofdpijn. De suiker afkick verschijnselen. Terwijl ik voor mijn gevoel niet veel suiker at.
Gisteravond gezondigd :roll: En voel me nu nog chagrijniger. Dus dat was een stomme zet.
"Moedig voorwaarts" hou ik me maar voor ;)
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ben niet echt vrolijk

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Moedig voorwaarts inderdaad!

Het gaat je lukken Lijo!
Je bent bezig een verandering door te maken en dat gaat niet altijd zonder slag of stoot!
Je bent supergoed bezig en het hoeft niet allemaal in één week rond te zijn he?!
Ik ben er zelf ruim een half jaar mee bezig geweest om het echt helemaal eigen te maken en de kilo's, waarvan ik dacht dat ik ze nooit zou kwijtraken, toch kwijt te raken.
Zet 'm op!

groeten,
Janneke
mascha
Berichten: 9
Lid geworden op: 22 aug 2015, 13:43

Re: Ben niet echt vrolijk

Bericht door mascha »

Hmm.. ik lees dat je een half jaar bezig bent geweest Janneke, voordat je begon af te vallen?
Ik ben begin juni van dit jaar begonnen met het programma. In het begin ging er wel 2 kilo ofzo af, maar dat duurde maar heel even. Daarna begon het heel erg te schommelen. Veel meer dan ik normaal gewend ben. Er kon wel een kilo per dag verschil in zitten. Normaal is dat een paar tienden. inmiddels zit ik weer op het gewicht waarmee ik begon. Ik heb het heel lang volgehouden om echt maar 3 keer per dag te eten met weinig koolhydraten (en dan alleen via een beetje volkorenproducten of fruit), 2 tot 3 keer per week voor het ontbijt te lopen op D2 (30 tot 110 min), nu doe ik 2 x hardlopen en 1 x Bodypump. Wel eten we 1x per week een afhaalmaaltijd (bijv pizza met dunne bodem en zonder de randen + andijvie erop, of een wrap met kip en veel groente zonder saus). Maar de laatste tijd merk ik dat het echt moeilijker wordt om niet af en toe 's avonds een keer wat chocolade of zo te eten. En ik merk ook nog steeds dat ik af en toe flink chagerijnig ben en ik heb het idee dat het dan komt door geen suiker te eten. Ook merk ik dat ik meer trek heb sinds ik weer BodyPump ben gaan doen. Kan het dan toch zijn dat ik gewoon te veel eet, ondanks dat het vrijwel zonder koolhydraten is? Het wordt steeds moeilijker om alles te blijven volhouden. Vooral omdat ik gewoon geen resultaat zie; ook niet qua kleding. Ik geloof echter wel in dit programma. Het klinkt echt heel logisch allemaal. En ik besef ook wel dat 3x per dag kunnen eten en vrijwel geen suiker meer eten alleen al hele dikke winst is.
Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 1066
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Ben niet echt vrolijk

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Hoi beste Mascha,

Wat spijt het me dat ik nu pas je bericht lees.
Wat ben je al lang aan het doorzetten, ik snap dat het niet motiverend is als het niet lukt!

Ik viel wel meteen af, maar ik deed er wel langere tijd over om echt op een gezond gewicht te komen, dat lukte niet in één maand.
Wat vervelend om te lezen dat het eigenlijk helemaal niet wil lukken.

Helemaal zonder koolhydraten is niet nodig he? Als je een intensieve bodypump training doet, kan je lijf echt wel wat koolhydraten gebruiken. Als je dan zo intensief sport, word je daar echt kribbig van! Hangry!

Ik denk dat het goed is om wel wat koolhydraten toe te voegen aan je voeding, Mascha. Dat gaat zeker helpen om je bodypumples beter te kunnen volgen.

Ik zou het fijn vinden om even met je te bellen, dan kunnen we wat beter uitpluizen waar het exacte aandachtspunt voor de komende tijd kan liggen. Is dat de voeding, de beweging, ontspanning of ademhaling.. of ergens anders. Is dat een idee? Je kunt me mailen op janneke@sportrusten.nl als je dat fijn vindt!

groetjes Janneke
Plaats reactie