Toch moeilijk om vol te houden

Deel hier je ervaringen met het programma.
Plaats reactie
Gerrent
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:48

Toch moeilijk om vol te houden

Bericht door Gerrent »

Beste Janneke,

Ik volg het programma al sinds mei 2019. Ben er eerst zo'n 8 kilo mee afgevallen, maar helaas zitten er nu ook weer wat kilo's aan. En ik krijg het er ook niet meer af. Ik vind iedere dag dat ik drie keer eet en geen tussendoortjes eet ook een overwinning. Het is geen gewoonte geworden, maar nog steeds een opgave.
Met veel mensen in huis is er bijna altijd wel wat lekkers te vinden. Nou ja, het hoeft niet eens lekker te zijn. Ik stop het toch wel in mijn mond. Ik loop wel standaard drie keer in de week hard, daar twijfel ik nooit aan. Dus daar ben ik blij mee en dat heeft het mij zeker geleerd.
Ik ben ook echt ontzettend enthousiast over het programma, maar zelf lukt het mij gewoon niet meer zo goed.
Misschien heb je nog een gouden tip voor mij ;)

Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 606
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Toch moeilijk om vol te houden

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Ha beste Gerrent,

Wat goed dat je een bericht stuurt!
Het gaat ook echt niet altijd vanzelf en soms spelen er dingen mee die het veel moeilijker maken om het bij 3 maaltijden per dag te houden.

Als je slaap minder is, als er meer onrust in je lijf nestelt, als je meer suikers en koolhydraten eet, als je zware trainingen hebt gedaan, als je te hard werkt, als je veel stress hebt, als je te weinig hebt gegeten... allemaal redenen om je lijf te triggeren om suikers te willen verbranden.
Je lijf komt dan weer in die 'zoekmodus'; grazen naar suikers en snelle koolhydraten.
Heb je een idee waar bij jou het pijnpunt zit?
Een planning maken is wat mij betreft altijd erg helpend. Op die manier gebruik je je profrontale cortex: je creëert een focus en dat overrulet op dat moment je hypothalamus die juist zo triggert om te pakken wat je wíl pakken (terwijl je dat eigenlijk niet wilt).
Een planning van je maaltijden van de komende week. Neem een uur de tijd om te bedenken welke maaltijden je gaat eten, schrijf het op, noteer welke boodschappen je daarvoor nodig hebt en haal alleen dat. Denk daarbij ook aan goede drankjes: thee, spa rood, citroen voor in je water enz. En denk ook alvast na over een eventueel tussendoortje: een gekookt eitje, wat ongebrande nootjes...

Zet 'm op!

Je kunt het. Je hebt het eerder gedaan en het gaat ook echt weer lukken.

Laat je me zondag weten hoe je maaltijden er voor de komende week uitzien?

Groetjes Janneke

Gerrent
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:48

Re: Toch moeilijk om vol te houden

Bericht door Gerrent »

Dank je voor je uitgebreide reactie! Ik ga er eens even hard mee aan de slag en dan laat ik het je weten.

Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 606
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Toch moeilijk om vol te houden

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Fijn! Ik zie je bericht tegemoet. Groetjes Janneke

Gerrent
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 apr 2019, 21:48

Re: Toch moeilijk om vol te houden

Bericht door Gerrent »

Ik ga je mijn hele planning op de mail zetten. Het voelt al goed om er zo mee bezig te zijn. Heel erg bedankt.

Gebruikersavatar
Janneke - Sportrusten
Berichten: 606
Lid geworden op: 18 apr 2019, 10:55

Re: Toch moeilijk om vol te houden

Bericht door Janneke - Sportrusten »

Goedemorgen beste Gerrita,

Ik heb je mail gezien, je eetschema ziet er super uit van deze week.

Let's do it!

Groetjes Janneke

Plaats reactie