Eten tijdens een lange fietstocht

Stel hier al je vragen.
Plaats reactie
S038
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2018, 07:05

Eten tijdens een lange fietstocht

Bericht door S038 »

Hallo,

Vorige week heb ik een tocht van 230 km op de racefiets gemaakt en dan eet ik echt wel iedere 1 a 2 uur iets.
Nu ben ik natuurlijk bezig met het 3kg kwijt programma. Volgende week fiets ik een tocht van 140 km op de gravelbike, ook een behoorlijke inspanning. Nu vrees ik en beetje voor het 3x per dag eten… kunnen jullie mij hierin advies geven wat te doen betreft eten. Toch tussendoor wat eten en zo ja Wat? Of toch bij de 3x per dag blijven of misschien hebben jullie een ander advies.

Ik lees jullie reactie graag!

Groet,
Swaan Blaauw
Carin Roest
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2023, 08:19

Re: Eten tijdens een lange fietstocht

Bericht door Carin Roest »

Dat is precies waar ik ook mee zit!
Arie van Ramshorst
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 mei 2023, 20:14

Re: Eten tijdens een lange fietstocht

Bericht door Arie van Ramshorst »

Ik heb dezelfde vragen als fietser.
Liselore Mosterd
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2023, 13:36

Re: Eten tijdens een lange fietstocht

Bericht door Liselore Mosterd »

Ja ik heb zelfde vraag alleen ga ik niet fietsen maar hardlopen over het strand 66 km. Wat doe ik dan met voeding?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Eten tijdens een lange fietstocht

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha allen, in video's komt dit zeker ook nog aan bod. Het is goed met dit programma om te realiseren dat als je 6 dagen van de 7 per week, zonder tussendoortjes, alleen eet in de tijdramen van de maaltijden, je lichaam went aan vetverbranding. Met uitzonderingen zoals lange fietstochten, grote loopevenementen of bijzondere feestjes zoals bruiloften of feestdagen.

Bij sportevenementen waarbij de sportprestatie zelf een belangrijk onderdeel van de lol is, raad ik aan om Maurten gel 100 te nemen. Is de sportprestatie niet zo belangrijk, dan is het goed om vooraf niet veel koolhydraten te eten en wat vijgen te nemen voor onderweg.

Is dit antwoord op de vraag?
S038
Berichten: 8
Lid geworden op: 18 jan 2018, 07:05

Re: Eten tijdens een lange fietstocht

Bericht door S038 »

Koen, bedankt voor je reactie.
Dan kan ik zo’n lange tocht zien als “7e” dag waarin ik kan afwijken van de 3x eten mocht het nodig zijn!

Ben ook wel benieuwd of ik verschil merk tijdens deze duurder en veel langer zonder eten kan dan de gebruikelijke 2 uur.
Ik neem voor de zekerheid toch een extra voedselpakketjes mee ;-)

Grts Swaan
RMG
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2020, 08:30

Video's

Bericht door RMG »

Ik ben nu 4 dagen bezig met het 3 kilo in een maand programma. So far so good :-).

Even een vraagje over de leuke video's. Die openen met HeeLa :D , die had ik nog niet gehoord. Is dat een combi van Hee Hallo ofzo?
Koen - Sportrusten
Berichten: 904
Lid geworden op: 20 dec 2014, 13:34

Re: Eten tijdens een lange fietstocht

Bericht door Koen - Sportrusten »

Ha RMG,

Hela is een combinatie van hé, hallo en hola. Hoe dan ook: een hele mooie dag gewenst ;)

Geluk, Koen

Gelijkmoedig voorwaarts!
Plaats reactie